Štěstí Martinu Kolomému a bratrům Kiliánovým popřáli přes video hokejista Jiří Šlégr, kajakář Vavřinec Hradilek, baviči Michal Suchánek a Richard Genzer, ale i držitelka 16 slavíků Lucie Bílá.
„Jsme připraveni na sto procent a věřím, že budeme konkurovat silným týmům. Musíme zvednout hlavu a jít proti nim přímou cestou. Vyhlašujeme válku kamazům! Jako každý rok,“ usmíval se Kolomý.
37. ročník rallye Dakar vypukne 3. ledna slavnostním startem v Buenos Aires a cíl ve stejném městě bude 17. ledna. Na posádky čeká přes 9 000 kilometrů.
V loňském roce proběhly médii fotografie tatry jedoucí po třech kolech, letos chce manažer stáje Jan Kalivoda vidět kamion především vpředu výsledkové listiny. „Cílem je samozřejmě být vidět, ale děláme maximum pro to, aby to bylo především kvůli sportovnímu výsledku,“ přeje si Kalivoda, šéf roudnické Buggyry.
Kolomého čeká na legendární Rallye Dakar už šestý start s kamionem Tatra. Stejně jako v roce 2013, kdy dosáhl pátým místem svého nejlepšího výsledku, odstartuje s číslem 506. Kolomý doufá, že mu i tato shoda náhod pomůže k dobrému výsledku.
„Je to naše šťastné číslo. Když jsme ho měli, dojeli jsme na pátém místě. Doufáme, že se to bude opakovat,“ řekl ČTK Kolomý. Jen na štěstí ale spoléhat nebude. Po nezdaru v letošním roce, kdy jej zastavily technické problémy, tým Tatra Buggyra Racing výrazně vylepšil svůj speciál.
„V podstatě se dá říci, že jsme vše vylepšili. Máme výkonnější motor, rychlejší řazení, auto se lépe ovládá a mimo posunu výkonnosti je také spolehlivější. Kvůli vývoji jsme sice obětovali některé závody, které jeli naši soupeři, ale věříme, že je naše volba správná,“ uvedl technický ředitel týmu Buggyra Robin Dolejš.
Kolomý měl původně na Dakaru intenzivně spolupracovat s Alešem Lopraisem a Jaroslavem Valtrem, společný tým ale nakonec nevznikl. Loprais po problémech s homologací své tatry pojede s kamionem MAN, Valtr bude na startu chybět.
„Když jsme anoncovali naši alianci, nikdo z nás netušil, jak vážná situace Aleše s homologací je. Nakonec nejede s tatrou, takže spolupráce nemá smysl,“ vysvětlil Kalivoda.
Kolomého krach chystaného projektu mrzí. Stejně jako další čeští účastníci rallye v minulosti několikrát uvedl, že případná spolupráce by všem ulehčila nerovný boj s továrními týmy Kamazu nebo MANu.
„Byl jsem natěšený, ale nedopadlo to. Pral jsem se s tím v minulosti a budu bojovat dále. Musíme se spolehnout sami na sebe. Jsem spokojený, jak na tom s Buggyrou a Tatrou jsem. Pro mě jako pilota je to parádní.“