Česká účast na Rallye Dakar 2010

Kategorie motocyklů

Start. číslo 59 - David Pabiška (Yamaha), KM Racing, 3. účast
Loni skončil mezi motocyklisty celkově šestadvacátý, nejlepší z Čechů. Jeho start byl v ohrožení: v polovině srpna si při mistrovství republiky v enduru ve Mšeně pochroumal koleno tak nešťastně, že musel na operaci a skončil o berlích. Uzdravil se, start přesto potvrdil až na poslední chvíli, odešlo mu několik sponzorů a scházely mu peníze.

Jan Veselý před startem Dakaru 2011

Start. číslo 68 - Jan Veselý (Yamaha), Czech Dakar Team, 2. účast
Před rokem dojel do cíle. S pochroumaným ramenem se ploužil na konci startovního pole motocyklistů a dával přednost autům i dunícím kamazům. Letos ale dostal 34lety nadšenec startovní číslo hned za nejlepší padesátkou, takže velkých a rychlých aut se už bát nemusí. Jeho cílem je dojet do cíle, uspět a to vše ve zdraví.

Kategorie čtyřkolek

Start. číslo 251 - Josef Macháček (Yamaha), KM Racing, 9. účast
Legendární závodník na legendárním závodu. Josef Macháček soutěž už pětkrát vyhrál. Minulý rok do cíle nedojel a snad proto se opět vrhá ve svých třiapadesáti letech do nejistého dobrodružství. Špičkovou čtyřkolku vyrobil nejen pro sebe, ale i pro výborné polské závodníky Rafala Sonika a Lukasze Laskawiece.

Josef Macháček před startem Dakaru 2011

Start. číslo 262 - Martin Plechatý (Yamaha), KM Racing, 2. účast
Loňská premiéra na jihoamerických cestách pro něj skončila předčasně v páté etapě po nehodě, při níž si při pádu pochroumal pravé rameno. Právě proto chce své další vystoupení pojmout tak, aby tentokrát projel cílovou rampou. K tomu mu má dopomoci loňský model Macháčkovy závodní čtyřkolky.

Kategorie automobilů

Start. číslo 388 - Peter Mikula, Ivan Novák (Toyota), Vinland Dakar Team, 2. účast
Mikula je ze všech českých účastníků v kategorii automobilů nejzkušenější, ale jeho cílem není sbírat vavříny vítězů. Na poslední ročník dakarské rallye by však nejraději zapomněl, neboť hned ve třetí etapě musel kvůli poruše motoru odstoupit. Proto chce hlavně svůj speciál Toyota Landcruiser 120 dovézt do cíle.

Start. číslo 418 - Michael Honda, Jan Tománek (Mitsubishi), Vinland Dakar Team, 1. účast
Druhá posádka Vinland Dakar Teamu vyrazila do Jižní Ameriky s Mitsubishi pajero DID 3,2 a předem hlásí, že se chce hlavně učit. Výsledkové ambice má snad pouze v pořadí kategorie nováčků, kde by nechtěla být příliš vzadu.

Vlevo stojí Hummer H3 Evo, který patří  Extreme racing teamu.

Start. číslo 430 - Zdeněk Sládek, Miloslav Janáček (Hummer), Offroadsport, 1. účast
Sládek s Janáčkem jsou jako nováčci na startu vzadu, ale měli by startovní listinou stoupat jen vzhůru. Ačkoliv jsou součástí Extreme racing teamu, rodokmen jejich stroje začíná u stáje Offroadsport Miroslava Zapletala, tedy sedmého jezdce Dakaru 2009. Sám Zapletal nemůže kvůli loňskému těžkému zranění na Dakaru závodit, ale bude Sládkovi s Janáčkem celou soutěž k dispozici jako technik a poradce. Stejně jako ostrá asistence kamiony MAN Roberta Randýska.

Kategorie kamionů

Start. číslo 504 - Aleš Loprais, Milan Holaň, Josef Kalina (Tatra) - Loprais Tatra team, 4. účast
Tradice rodinného klanu pokračuje. Třicetiletýletý synovec legendárního Karla Lopraise patří k širšímu okruhu favoritů kategorie kamionů. V závodní Tatře seděl už coby sedmiletý klučina, v roce 2006 pak vedle strýce absolvoval první Dakar v roli navigátora. V následujícím roce už sám řídil a skončil třetí. Pokusí se napravit loňský Dakar, kdy po chybě končil na začátku. Pomoci by mu měl velezkušený navigátor jeho strýce Josef Kalina, který se uvolil k návratu.

Start. číslo 509 - Marek Spáčil, Jan Vodrhánek, David Vršecký (Tatra), Czech Dakar Team, 3. účast
S ambicemi na umístění v nejlepší desítce vyrazil na Dakar 2011 šéf českého Czech Dakar Teamu Marek Spáčil. Do Tatry osadil tisíc koní silný motor od Caterpillaru, do role kopilota známého okruhového jezdce Davida Vršeckého, a přestože nestihl najezdit v přípravě tolik kilometrů jako například Loprais, chce být nejlepším českým závodníkem.

Liazka Vlastimila Vildmana před startem Dakaru 2011.

Start. číslo 519 - Vlastimil Vildman, Ladislav Fajtl, Jan Bervic (Liaz), KM Racing Team, 1. účast
Martin Macík bude jako šéf týmu řídit pouze doprovodný kamion a v roli řidiče ho vystřída relativně nezkušený Vlastimil Vildman.

Start. číslo 525 - Martin Kolomý, René Kilián, Zbyněk Kotal (Tatra), Czech Dakar Team, 2. účast
Podpora Czech Dakar Teamu, tisíc koní silný motor od Caterpillaru a postava dlouholetého zaměstnance kamenolomu, to jsou hlavní plusy Martina Kolomého. Minulý rok plnil roli ostré asistence týmu, a přesto se držel ze všech českých Tater v soutěži nejdéle. Letos dostal šanci jet pouze sám na sebe a chce ji naplno využít.

Start. číslo 547 - Robert Randýsek, Roman Šiška, Pavel Sukop (MAN), Offroadsport, 2. účast
Zˇčeských kamionů by měl být tím posledním, k tomuto umístění ho předurčuje jak startovní číslo, tak i technika. Ale jak ukázal před rokem jeho kolega Kolomý, i tak může být vidět.