Z Dakaru se také může stát 14 dní prázdnin. Moc pěkných prázdnin. Stačí, když závodník rozbije motocykl v první etapě... Ale to si určitě nepřejeme.
Ivo KaštanKouzlo dálkových rallye objevil po 15 letech závodění v motokrosu, enduru, kartingu a formuli 1600 při Master rallye Paříž - Peking 95. |
Před rokem se Dakar nepovedl. Teď to bude sice kratší, ale víc "dakarovitější", celkově těžší. Minule bylo devět zkrácených etap, a to se hodně na celkové úrovni podepsalo. Teď bude kilometrů méně, zato pořádně ostrých. Dakar by měl být obtížnější. Navíc se jede o 800 km víc na sever, což znamená do tepla. Do pekla.
V Africe na Sahaře jsem viděl hodně, ale minulý rok na Atacamě mi spadla brada. Je to škaredá poušť s obrovskýma dunama, proti ní je Sahara taková podhádková.
Měl jsem vždy rád dlouhé etapy. Hodně kilometrů. Byly rychlé, a pěkně to odsejpalo, zatímco krátká znamenala 18 hodin tvrdého boje s motorkou. Teď v Jižní Americe právě ty dlouhé etapy v rámci možností odpárali. Bude to techničtější, malinko se to zpomalí. Je vidět, že nad tím organizátoři přemýšleli.
Navíc se také přihlásilo méně lidí, což hodně pomůže. Organizátoři měli snazší práci při plánování a celé pole se vejde do jednoho dne. Prostě Dakar 2010 by měl být ve všech ohledech lepší.
Minulý rok byl největším problémem prach. Nikdo nevěděl, co ta pista udělá, když tam projede taková spousta těžkých aut a motorek. Teď už to pořadatelé vědí.
A bude víc písečných dun. Ty jsem vždy na motorce miloval. V Africe jsem se na ně těšil ze všeho nejvíc.
Dakar 2010 by byl pro mě lepší než ten předchozí. Vypadá mnohem líp. Ale nelituju, že jsem skončil. Jednou přijde moment, kdy začnete cítit, že se nezlepšíte. Že budete jen pomalejší a pomalejší...
Těch devět Dakarů jsem si opravdu užil, a jsem rád, že se na to mohu podívat z jiného pohledu.