Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Cyklokrosaři Štybarovi dal před MS v Táboře sílu i silničář Kreuziger

30 2010
Slunce z Mallorky + dřina po boku Kreuzigera = medaile z ledového mistrovství světa v cyklokrosu v Táboře? Zda bude platit tahle rovnice, to se dozvíme už v neděli odpoledne. Ve 14 hodin odstartuje závod kategorie elite, jehož hlavním favoritem je Čech Zdeněk Štybar. Podle aktuálního žebříčku světová cyklokrosová jednička.

Na Mallorce se před pár dny potkal s českou silniční jedničkou Romanem Kreuzigerem, devátým mužem loňské Tour de France. A nejen to, společně trénovali, přímo z kola se vzájemně povzbuzovali.

"Doufám, že tréninkový týden na Mallorce mi hodně pomohl," vzkázal Štybar fanouškům na svém webu. Aby ne. "Silniční trénink je základ cyklokrosu," připomíná Radomír Šimůnek starší, trojnásobný mistr světa. "Štybar to nepodceňuje, ty kilometry poctivě najíždí."

Český šampion dokonce nevylučuje, že by k lukrativnější silniční cyklistice v budoucnu přestoupil.
A obráceně: Kreuziger začínal jako cyklokrosař, letos zvažoval návrat do terénu, aby mohl startovat na mistrovství světa v Táboře. Pro fanoušky by to bylo mimořádné lákadlo.

"Ale nakonec usoudil, že by to pro něj nemělo význam. Narušilo by mu to přípravu na letní sezonu," prozradil Štybar.

Přitom cyklistika je jen jedna. To jsou aspoň slova Pavla Padrnose, který čtyřikrát pomáhal slavnému Lanci Armstrongovi k vítězství v Tour.

Nakolik se tedy obě disciplíny liší? Třeba technika jízdy je úplně jiná. Pokud by se Kreuziger bez speciálního tréninku zítra postavil na start v Táboře, na sněhu a ledu by téměř jistě vyhořel.

A vybavení? "Máme úplně jiné galusky. Širší, s hrubším vzorkem. Já jsem dostal teď v týdnu pro mistrovství světa úplně nové, vyvinuté speciálně na zledovatělou trať," řekl Radomír Šimůnek mladší, současný cyklokrosový reprezentant.

Na silnici měří etapa často přes 200 kilometrů, jede se i šest hodin ze země do země. Cyklokrosaři zvládnou závod za 70 minut, na okruhu se v blátě proplétají úzkými cestami. Často musí hodit kolo na záda a utíkat s ním do prudkého kopečku. Pokud by si Štybar zaměnil s Kreuzigerem cyklistické boty, uběhl by v tvrdých karbonových tretrách sotva pár metrů.

Takové černé sny však světovou jedničku strašit nemusí. Materiál má samozřejmě prvotřídní. "Soupeři jsou na tom v tomhle směru podobně. Nedá se říct, že bych měl oproti nim něco speciálního, co by mi dávalo nějakou vzácnou výhodu," tvrdí Zdeněk Štybar.

Snad jedině, že by použil chirurgické rukavice, v nichž svíral řidítka při loňském mistrovství republiky v Kolíně. A vyhrál. Po stejném výsledku prahne i teď. Ve světové konkurenci.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze