Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Scénář Vuelty 2014 odtajněn. Cyklisty čeká osm etap s cílem na vrcholu

Americký cyklista Chris Horner, vítěz Vuelty 2013 | foto: Reuters

11 2014
Po dvaceti letech se třítýdenní cyklistický závod Vuelta dočkal podstatné změny. Poprvé od roku 1993 totiž bude cíl jinde než v Madridu. Cyklisty na letošní Vueltě čeká osm etap s cílem na vrcholu. Organizátoři třetí Grand Tour sezony odhalili program v sobotu v Cádizu netypicky za nepřítomnosti úřadujícího vítěze, jímž je "nezaměstnaný" Američan Chris Horner.

Hornerovi, jenž se stal loni v 41 letech nejstarším vítězem jednoho ze závodů Velké trojky v historii, vypršel po sezoně kontrakt v RadioShacku a tým pro novou sezonu nemá. "Samozřejmě jsme ho zvali, je tu vítán, jsme pyšní na naše vítěze. Možná nechtěl přijet, když nemá stáj, ale pravý důvod neznám," uvedl ředitel Vuelty Javier Guillen.

Fotogalerie

Momentky z Vuelty 2013

Letošní ročník závodu začne 23. srpna ve městě Jerez de la Frontera a skončí 14. září desetikilometrovou časovkou v galicijské metropoli Santiago de Compostela, jež po dvou desetiletích nahradí v roli cílového města Madrid. "Ta poslední krátká časovka už nebude nic řešit. Rozhodne se mnohem dřív v horách," uvedl španělský cyklista Alberto Contador, jenž by měl patřit k největším favoritům na vítězství.

Kolega Romana Kreuzigra z týmu Tinkoff-Saxo vyhrál Vueltu už v letech 2008 a 2012 a pokusí se tedy o hattrick. "Uvidíme se v Jerezu 23. srpna," vzkázal z tréninkové základny na Kanárských ostrovech.

Osm etap s cílem na kopci je o čtyři méně než loni, i tak by ale měl závod nejvíce sedět vrchařům. "Loni to byl extrém, museli jsme z toho trochu ubrat. Ale stále to bude hodně těžké," potvrdil ředitel Guillen.

Nejnáročnější stoupání přijdou podle všeho v závěrečném týdnu. Podle papírových předpokladů by se mělo rozhodovat v 15. etapě s cílem na Lagos de Covadonga, v 16. etapě s cílem na La Farrapona a v předposlední 20. etapě s finišem na Ancares.

Autoři: ,




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze