Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Cyklistický evergreen zmohutněl

3 2000
P r a h a - Poprvé vůbec z území západoněmeckých zemí, poprvé se čtyřmi profesionálními stájemi první kategorie, tak v pátek odstartuje cyklistický evergreen, Závod míru. Jeho 53. ročník míří v deseti etapách z Hannoveru do Prahy, kam peloton přisviští v sobotu 13. května na Staroměstské náměstí.

"Daří se nám přilákat stále víc kvalitních profesionálů, což u závodu čtvrté kategorie UCI není zrovna jednoduché," řekl ředitel závodu Pavel Doležel, potěšený ze společenského i sportovního vzmachu svého miláčka. Popáté budou o celkové vítězství usilovat Uwe Ampler ze stáje Bunte Berte a Steffen Wesemann, člen nejsilnějšího profitýmu Deutsche Telekom, který mimo Zabela a Ullricha vysílá své nejlepší jezdce. I Andreas Klöden, vítěz závodu Paříž - Nice a Katalánského týdne, bude na startu.

Další tři týmy první kategorie, italské Mapei a Lampre i nizozemský Farm Frites, by mohly zvýšit sportovní úroveň závodu. "Do takových týmů se žádný slaboch nedostane, takže uvidíme cyklisty zvyklé tvrdě pracovat pro hvězdy či hvězdy vycházející," domnívá se ředitel Doležel.

Zásluhu na angažování profesionálů první kategorie má především nizozemský manažer Garri van Gerven, pracující po čtyři roky pro Závod míru. "I pro něj to byl svízelný úkol, není každá stáj zvědavá na to, jak to vypadá v cyklistice za bývalou železnou oponou, takže hodně rozhodují osobní vztahy," vyzvedl Doležel protřelého manažera, jenž mimo jiné řídí i světový cyklokros.

"Kolik profitýmů první kategorie bude v pelotonu, je mi jedno, pro nás to prostě bude jeden z důležitých závodů," řekl Jiří Ženíšek, manažer české stáje Wüstenrot - ZVVZ. "Ostudu udělat nesmíme, předpokládám, že Bílek, Konečný nebo Andrle by se měli prosadit do popředí celkové klasifikace." Vedle Ženíškova týmu poprvé startuje i další česká stáj třetí kategorie PSK Unit Expert vedená Vladimírem Vávrou. Do konkurence nabízí dobrého časovkáře Ondřeje Sosenku a další domácí celebrity Lubora Tesaře a Miloslava Kejvala.

V naprosté menšině zůstávají tentokrát vedle osmnácti profesionálních stájí národní týmy. Jsou pouze tři: Německo a Česko s týmy do 23 let a Slovensko. Čechy, z nichž někteří jako Moureček a Bucháček působí v Itálii, povede Jozef Regec. Troufá si dost, rád by viděl své svěřence alespoň dvakrát do třetího místa.

Za rozhodující den je pokládána královská etapa Trutnov Ústí nad Labem. Na 230 kilometrech z Krkonoš do Krušných hor je pět vrchařských prémií první kategorie. "Z prémie na Nakléřově padákem do Ústí, to bude rozhodující moment," prorokuje ředitel Doležel.

Závod, jehož rozpočet se dá odhadnout vysoko nad dvacet milionů korun, je sponzorován především německými firmami, jejichž loga zdobí čtyři prestižní trikoty závodu. "Němci si koupili naše hlavní nabídky, to je ostatně situace posledních tří let," říká Doležel. Finančně nejsilnější český sponzor, speditérská firma, se stará o kamionovou přepravu.

Závod míru má deset etap, celkově měří 1607 km, startuje 22 týmů, 18 profesionálních, tři národní, jeden regionální, 132 závodníků.

Etapy na českém území: 11. května 8. etapa Trutnov - Ústí n. L. 230,7 km; 12. května 9. etapa Most - Karlovy Vary 168,3 km; 13. května 10. etapa Karlovy Vary - Praha 170,9 km.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze