I to stačí, aby byl jedním z nejlepších domácích silničářů, a díky tomu měl právo podruhé startovat na olympijských hrách. Svůj poslední výkon z převážně francouzských silnic má navíc čím omluvit. "První etapy Tour jsem jel se zvýšenou teplotou. Pak už přišly velké kopce. A ty jsou pro jiné koně." Do olympiády v Sydney zbývají necelé dva měsíce. Nejvyšší čas začít se připravovat, dalo by se říct. Ale v Padrnosově tréninku se v těchto dnech nic závratného neděje.
"Ten závod je ještě daleko," říká. Ve svém domě v Ostopovicích u Brna se věnuje rodině a opouští ji nanejvýš, když se vydá na projížďku na kole. "Říkám tomu aktivní relaxace. Žádní známí, které bych chtěl vidět, nic takového. Potřebuji teď hlavně klid." Ani po desetidenním odpočinku však nehodlá odstartovat přípravný dril motivovaný olympijským startem. Žádné tréninkové cykly, žádný předepsaný počet kilometrů. V rozpisu Padrnosovy předolympijské přípravy lze najít většinou už jen jednorázové Světové poháry a jeden menší čtyřetapový závod.
"Závodit je pro mě nejlepší trénink. Ideální by bylo jet Vueltu, která startuje koncem srpna. Ale už jsem letos jel Giro i Tour. A třetí velký podnik se v sezoně zvládnout nedá." Zdá se, že olympijský start, pro mnohé vrchol a pro jiné nedostupný sen, bere Padrnos s odstupem.
"Olympiáda je důležitý závod. Ale protože je jednorázový, může jeho výsledek ovlivnit strašně moc věcí. A tak abych řekl pravdu, o trati, na které se pojede, zatím ani nic nevím." Cyklisté v Sydney se budou muset v hromadném závodě vyrovnat se situací, na niž z profesionálního pelotonu nejsou zvyklí. Tatam bude svázanost taktickými nařízeními zaměstnavatelů, mnohými může zalomcovat pokušení vybojovat pro sebe co nejlepší výsledek. Bez spolupráce a stanovení společného postupu s reprezentačními kolegy ale může na úspěch pomýšlet jen málokdo.
"Nároďák by se měl domluvit," nepřipouští si Padrnos řevnivost o pozici lídra. Tím by podle Svatopluka Buchty, sportovního koordinátora svazu, měl být výborný spurter Ján Svorada. "Profil trati by mu měl vyhovovat nejvíc. Ale taktika se během závodu může změnit," přiblížil Buchta.