Ještě předtím si udělal čas na dotazy čtenářů iDNES.cz. Odpovídal ze zlínské redakce MF DNES.
Odpovědi Juhy HänninenA ZDETovární jezdec Škody odpovídal čtenářům |
Když jej Škoda angažovala, byla to poměrně překvapivá zpráva. Ale 27letý pilot na alpských cestách naznačil, že to nebyl špatný krok. S fabií S2000 si moc rozumí.
Jeho nástup do továrního týmu byl jen logickým završením úspěšné kariéry. Hänninenův otec jezdil rallye, syn proto záměrně kráčel v jeho šlépějích. Za volantem se poprvé objevil už v patnácti v poháru pro mladé jezdce. Už tehdy řídil škodovku. První oficiální rallye absolvoval v osmnácti za volantem VW Golf.
"Po dva roky byla rallye jen mým koníčkem, protože jsem neměl moc peněz. Ale šli jsme krůček po krůčku a díky dobrým výsledkům jsem získal sponzory," popsal Hänninen, který během své kariéry řídil Volvo, Seat, Hondu a Mitsubishi.
Po úspěších na domácích tratích se začal prosazovat také v mistrovství světa. Loni mu jen těsně unikl titul mezi produkčními vozy, za Rakušanem Aignerem skončil druhý. Ale to už byl domluvený na spolupráci s týmem Škoda Motorsport, kde podepsal dvouletou smlouvu.
"Juho nás zaujal, proto jsme ho v polovině loňského roku kontaktovali. Absolvovali pár testů a poměrně rychle jsme se dohodli na spolupráci," vysvětlil jeho angažování šéf továrního týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek.
Monackou soutěž sice sympatický Fin nedokončil, ale zaujal všechny. Dlouho vedl, o první místo přišel v posledním testu druhé etapy kvůli defektu. V závěrečném dni se chtěl vrátit do čela, jenže kvůli havárii předčasně skončil.
"Udělal jsem chybu, ale to je rallye," popisoval svou nehodu. "Na druhou stranu jsem zajel řadu fantastických časů. Věřím, že na ně příště navážu."
Šanci bude mít už o víkendu.