Podle Mario Illiena, šéfa společnosti Illmor, která postavila motory Mercedes, monopost MP4-17 trpěl problémy s olejovým chlazením, což způsobovalo přehřívání agregátu. Díky nové telemetrii byl však tým schopen celou potíž vyřešit z depa, což umožnilo Coulthardovi pokračovat v závodě a bojovat o vavřínový věnec.
"Před tím, než se začalo z motoru kouřit, jsme už věděli, že to je problém. Kouř tak pro nás nebyl prvním alarmujícím příznakem. Měli jsme všechna potřebná data a jsme hrdí na to, že jsme celou věc dokázali vyřešit díky našemu telemetrickému systému. Já vím, že mnoho lidí takovými technologiemi není nadšeno, ale když je máte a umíte je používat, je to skvělý nástroj. Ten se dá využít k tomu, že nemusíte jet s vozem hned do depa, ale zůstanete na trati a můžete dál jezdit," uvedl šéf McLarenu Ron Dennis.
Před rokem měl David Coulthard závod v Monte Carlu o hodně smutnější. Sice vyhrál kvalifikaci, ale na startu mu, v sezoně už poněkolikáté, zhasl motor, a tak jel do grand prix až z poslední 22. příčky. Od osmého kola zůstal na dlouhou dobu uvězněn za Arrowsem Enriqua Bernoldiho, jehož nedokázal předjet. Po závodě si právě na mladého Brazilce hodně stěžoval. Pak se však dostal i před něho a v konečné klasifikaci obsadil páté místo.