Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Coulthard: Mohl jsem být mrtvý

3 2000
B a r c e l o n a - Skotský pilot formule 1 David Coulthard chce rychle zapomenout na hrůzný zážitek z úterní havárie soukromého letadla, z níž vyvázl prakticky nezraněn a neuvažuje o tom, že by vynechal nadcházející Velkou cenu Španělska v Barceloně. Už v pátek se chce startovat ve volném tréninku před nedělní Grand Prix. Podle Sida Watkinse, lékaře Mezinárodní automobilové federace (FIA), se však Coulthard bude muset podle všeho nejprve podrobit vyšetření, než dostane povolení ke startu.

"David mi vyprávěl, jaké neskutečné štěstí měl při úterní tragédii on, jeho přítelkyně a trenér. Cítí se však dobře a na závod v Barceloně se těší," tlumočil dnes Coulthardova slova sportovní šéf stáje Mercedes-McLaren Norbert Haug. Potvrdil, že jezdec bude novinářům k dispozici na čtvrteční tiskové konferenci v katalánské metropoli.

Soukromé letadlo Lear Jet s Coulthardem na palubě havarovalo v úterý při přistávacím manévru na letišti v Lyonu; oba piloti nehodu nepřežili. Skotského jezdce doprovázela jeho snoubenka Heidi Wichlinská a osobní trenér Andrew Matthews. Stejně jako devětadvacetiletý závodník i oni zůstali jako zázrakem takřka nezraněni. Podle výpovědí očitých svědků Coulthard po pádu letounu vytáhl svoji přítelkyni ze zadní části vraku.

"Mohl jsem být mrtvý. Nemohu uvěřit, že jsme přežili. Je to zázrak," přinesly britské deníky The Times a Daily Mirror jezdcova slova bezprostředně po nehodě. "Pro piloty jsme nemohli nic udělat, protože přední část letadla byla v plamenech," citoval dále Coultharda Mirror.

Příčina nehody letadla, které patřilo prezidentu fotbalového klubu Glasgow Rangers Gordonu Murrayovi, je dosud nejasná. Odborník na tento typ letounů Iain Macauley listu The Times řekl, že stroj by měl být schopen přistát i s jedním motorem. K nehodě přitom došlo při pokusu o nouzové přistání na letišti v Lyonu, když krátce předtím pilot David Saunders ohlásil na cestě z Brooklandu do Nice potíže s jedním z motorů.

"Špice letadla se ulomila. Každý, kdo přežil, měl podivuhodné štěstí," řekl Macauley. "Zatím ale přesně nemůžeme určit, co se vlastně přihodilo," dodal. Podle některých úvah byl příčinou havárie boční vítr při přistávacím manévru. Havarovaný letoun byl vyroben v roce 1988 a měl nalétáno 4500 hodin.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze