Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Členitý okruh v Malajsii slibuje zajímavou podívanou

Kimi Räikkönen s vozem Ferrari při Velké ceně Malajsie 2009. | foto: Reuters

1 2010
Dějištěm třetího závodu mistrovství světa formule 1 bude o víkendu okruh v Sepangu nedaleko mezinárodního letiště vzdáleného zhruba 60 kilometrů jižně od malajské metropole Kuala Lumpuru. Grand Prix se na něm uskuteční podvanácté a její trať tvoří celkem patnáct zatáček a dvě dlouhé rovinky.

Okruh je pro diváky i jezdce přitažlivý svou členitostí, piloti si pochvalují, že je na něm i přes jeho náročnost zábavné řídit. Trať tvoří velmi pomalé zatáčky, které se dají projíždět maximálně rychlostí 90 km/h, ale i extrémně rychlé, v nichž vozy jedou až 255 km/h. Na rovinkách jezdci dosahují rychlosti až 330 kilometrů v hodině.

Kvůli vysokým teplotám klade závod vysoké nároky na kvalitu motorů. Jezdce ale může zaskočit i nečekaný liják, které jsou v Sepangu časté. Startovní pole se o tom mohlo přesvědčit před rokem, kdy byla Velká cena předčasně ukončena po odjetí 32 z 56 kol.

Vítězem se stal v té době vedoucí Jenson Button, suverén úvodu sezony a pozdější mistr světa.

Charakteristika trati: Délka trati: 5,543 km.

Délka závodu: 56 kol = 310,408 km.

Nejrychlejší kolo v závodě: Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren) 2004: 1:34,223 = 211,782 km/h.

Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Fernando Alonso (Šp./Renault), 2005: 1:32,582 min. = 215,536 km/h.

Nejrychlejší závod: Giancarlo Fisichella (It./Renault), 2006: 1:30:40,529 = 205,397 km/h.

Vítězové předchozích závodů: 2009 - Jenson Button (Brit./Brawn), 2008 - Kimi Räikkönen (Fin./Ferrari), 2007 - Fernando Alonso (Šp./McLaren), 2006 - Giancarlo Fisichella (It./Renault), 2005 - Fernando Alonso (Šp./Renault).

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze