Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jan Charouz před Le Mans: Spokojený budu, jen když skončím na podiu

V TOYOTĚ. Jan Charouz bude v Le Mans jediným Čechem, který se zúčastní bitvy továrních gigantů. | foto: Roman Klemm

9 2014
Velká cena Monaka formule 1, Indianapolis 500 a závod na 24 hodin v Le Mans - to je od nepaměti trojlístek nejdůležitějších silničních automobilových závodů světa. Na francouzskou klasiku se chystá jediný český jezdec. Jan Charouz.

Charouz v Sarthe již slavil pěkné úspěchy a letos nenasadil laťku svých očekávání ve třídě LMP2 právě nízko. Jen z něj již zkušený pilot sportovních prototypů.

Tip na zájezd

Chcete zažít atmosféru závodů Formule 1 naživo? Nabídku zájezdů najdete na dovolena.idnes.cz

V Le Mans nastoupíte již poosmé, jste tedy v ohledu na tento závod jedním ze zkušenějších jezdců pole. Jak jste se na tento mamutí podnik připravoval?
V loňském roce jsem jel celý seriál World Endurance Championship s autem Lotus-Praga T-128 LMP2, a letos od začátku roku startujeme v ELMS s týmem SLR. Myslím, že jsem na Le Mans připravený. A co nejde vyzkoušet na okruhu, doladí se v Praze na simulátoru.

Letos pojedete v početně nejsilněji obsazené třídě LMP2 za tým Sebastiena Loeba. Jak došlo ke kooperaci se stájí rallyové legendy?
Na začátku roku jsem hledal silný tým do LMP2. Chtěl jsem tým, který bude mít šanci na vítězství a také bude motivovaný k tomu, aby toho dosáhl. Nabídek bylo víc, ale nakonec mi nejlepší přišla tato.

Když už jsme u relativně mladé Loebovy organizace: Jaké zkušenosti mají s vytrvalostními závody?
V loňském roce jezdili také pár závodů s LMP2, takže nějaké zkušenosti mají. A tam kde zkušenosti chybí, to tým dohání odhodláním. Také jsou mistři s vozem GT McLaren, takže rozhodně ví, co dělají. Oreca, se kterou jedeme, je spolehlivá, takže míříme na nejvyšší příčky.

O kokpit se budete dělit s německým esem Porsche-GT, René Rastem a s relativně neznámým "domorodcem" Vincentem Capillairem z Le Mans. Jak je hodnotíte?
Vincent je skvělý stříbrný jezdec, pravděpodobně jeden z nejlepších v poli. Nedělá chyby, je rychlý a konzistentní, a nenechá se vystresovat. Trať zná jak své boty”, protože v Le Mans bydlí. René sice tolik zkušeností s prototypy nemá, ale je to velmi rychlý jezdec, který si na auto rychle zvyknul. Myslím, že co se týče posádek, tak jsme jedni z nejsilnějších.

Co se musí v Sarthe stát, aby Jan Charouz opouštěl Le Mans roku 2014 spokojen?
Vítězství, nebo minimálně pódium, s ničím jiným bych spokojený nebyl.

Jak financujete projekt Le Mans?
Mám několik partnerů či sponzorů kteří projekt podporují. Z velké části to ale táhne tým, který chce dosáhnout co nejlepšího výsledku.

S týmem Loeb absolvujete i kompletní šampionát ELMS. Jak jste s dosavadními výsledky spokojen?
Zatím jsme dojeli sedmí v Silverstonu a druzí v Imole. S druhým místem jsme byli spokojeni, ale pořád to není vítězství. Náš hlavní problém byly gumy michelin, které oproti dunlopu byly zhruba o 2 vteřiny pomalejší. Na Le Mans by měla být ale úplně nová směs, tak doufáme, že se tento rozdíl smaže.

Jste de facto jediným Čechem, který letos vystoupí na velkém mezinárodním silničním parketu. Co říkáte vývoji českého motorsportu?
Je to smutné, ale v Česku asi motorsportu fandí málo lidí. O to je těžší pak na závody shánět sponzory. Myslím, že máme dobré jezdce, jen třeba nemají možnost se předvést. Tímto bych chtěl poděkovat i svým partnerům, bez kterých by to nešlo.

Jak sledujete automobilový sport (F1, WEC, Indy) obecně? Co formule 1?
Sleduji co stíhám, ale hlavně F1. Je trošku škoda, že má jeden tým o dost navrch oproti ostatním, ale myslím, že v průběhu sezony by se to mohlo srovnat. Jinak, teď se podílím na vydávání české mutace týdeníku motorsport monday, který pokrývá téměř všechny velké závody. Určitě ho můžu fanouškům doporučit, je to elektronický magazín na adrese motorsportmonday.cz a je zcela zdarma.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze