Chapman: Legendární génius motorismu

  7:19
Praha - Po šesti letech u konkurence se začátkem roku 1967 k Lotusu vrátil Graham Hill (stalo se tak hlavně na přání vedení Fordu, které chtělo mít vedle Clarka i ve druhém voze špičkového pilota). Jako často předtím a i potom, neměl Chapman svůj nový vůz včas hotov. Tovární piloti tak v Jižní Africe naposledy nastoupili s těžkým Mk43-BRM a v Monaku Clark dokonce vsadil na slabší, ale mrštnější Mk33-Coventry Climax. Pak už měl Chapman pro svět připraven další milník historie motorsportu: Čtvrtého června 1967 vyhrál Jim Clark na zbrusu novém Lotusu 49-Cosworth Velkou Cenu Holandska v Zandvoortu. První část příběhu Colina Chapmana najdete ZDE

Obavy shromážděné konkurence, která se zájmem okukovala Chapmanovu nejnovější kreaci, se měly vyplnit. Zbytek sezony již nabízel pouze ohňostroj technické převahy kombinace Clark-Hill-Lotus-Cosworth, který ale ještě často pokazila nedostatečná spolehlivost.

Ve Spa Clark startoval z první pozice a vedl i prvních dvanáct kol, než musel měnit svíčky. Při Grand Prix Francie vybojoval nejlepší postavení na startu Hill, odpadl však z vedoucí pozice. Vedení tak převzal Clark, který se ale také stal obětí závady. V Silverstone pak Clark konečně slavil další vítězství, zapsal si tam i nejrychlejší kolo tréninku. I na Nürburgringu mu patřila pole position, po třech kolech v čele však s defektem závěsu musel vzdát. Se stejnou závadou odstoupil i Hill.

Podobný obrázek se naskytl i v Kanadě, kde byl Clark v tréninku nejrychlejší, potom vedl a nakonec vypadl s problémem zapalování. Ani v kvalifikaci pro GP Itálie na Clarka nikdo neměl. V závodě byl Skot nejrychlejším pilotem pole, došel
mu ale benzín a klasifikoval se jen jako třetí. Lukrativní Velká Cena USA se stala totálním festivalem obou lotusů: oba stáli v první startovní řadě, Hill vedl až do 40. kola, Clark pak vedení převzal a Chapman s Fordem se mohli radovat z vítězství stylem 1-2. Také v Mexiku vyhrál dominující Clark z pole-position. Mistr světa Denny Hulme jistě odpustí, když označíme Clarka a Lotus za skutečné vítěze šampionátu roku 1967.

Mimo formule 1 obsadil Chapman i všechny ostatní důležité šampionáty pro monoposty. Clark, Hill a Oliver startovali na Lotusech 48 ve formuli 2 a John Miles na Mk 41 ve F3. Dobrým obchodem se stala i nově vzniklá formule ford, pro kterou měl Chapman připraven typ 51. Těchto malých závoďáčků firma během let 1967-1968 prodala dvěstěosmnáct! Všem pozorovatelům bylo jasné, že když se Chapmanovi podaří přidat Lotusu 49 na spolehlivosti, nebude mít Clark v MS roku 1968 vážného soupeře. Tuto tezi potvrdil "létající Skot" vítězstvím v prvním závodě šampionátu roku 1968 v GP Jižní Afriky. S úsměvem lze dodat, že svou pole pro tento závod vybojoval ještě ve starém roce, závod v Kyalami se totiž konal 1. ledna. Triumf týmu svou druhou pozicí podtrhl Hill.

Lotus toho roku poprvé nenastoupil do Grand Prix v klasickém "british racing green", ale od evropských závodů v barvách komerčního sponzora (další Colinovo prvenství ve světě formule 1). Sportovní oddělení světového automobilového svazu, FIA, totiž od roku 1968 uvolnilo dosud platné předpisy týkající se reklam na závodních vozech. Tovární lotusy podporoval koncern Imperial Tobacco a Colinovy vozy v letech 1968-1971 startovaly v červeno-zlatých barvách cigaret Players. Na podporu Imperial Tobacca se Team Lotus mohl spolehnout i v průběhu dalších let s výjimkou sezon 1979 a 1980) - až do Colinovy smrti. Růžový svět Colina Chapmana se však brzy měl proměnit v hromadu střepů.

Černý Hockenheim a rok 1968
O víkendu 7. dubna 1968 nastoupil tovární tým s Clarkem a Hillem v závodě formule 2 v Hockenheimu. V tréninku se oběma pilotům nedařilo a ani závod neprobíhal podle přání. První kolo dokončil Clark jen na osmé pozici. Měl to být jeho poslední průjezd kolem boxů. Na dlouhé rovince v lese ztratil kontrolu nad svým vozem a ve vysoké rychlosti vletěl do stromů, které dráhu tenkrát místo svodidel lemovaly. Clark byl na místě mrtev. Chapman tehdy v Hockenheimu nebyl (byl s rodinou na dovolené ve Sv.Mořici). Smrt jeho pilota, který se už dávno stal jeho přítelem, ho ranila tak silně, jako nic před tím, ani potom. Neštěstí v Hockenheimu ukončilo Colinovo nejšťastnější životní období. I když si i v budoucnu oblíbil několik svých pilotů (zejména Andrettiho, Nilssona a Fittipaldiho), už si se žádným z nich tak nerozuměl, jako s Jimmym.

Ihned požádal britský automobilový klub, RAC, o oficiální a podrobnou inspekci nehody. Jeho přátelé si jsou dodnes jistí, že kdyby výsledek této inspekce odhalil chyby jeho konstrukce, okamžitě by s motorsportem skončil. Technický specialista RAC, Peter Jowitt, však žádné stopy poruchy vozu nenašel a přikláněl se spíše teorii o defektu zadní pneumatiky, který mohl způsobit nějaký ostrý předmět, ležící na vozovce.

Ironií osudu bylo, že to byl právě Graham Hill, který vyvedl celý tým z letargie, do které po Clarkově smrti upadl. Hill se s Chapmanem koncem roku 1959 zle pohádal a jejich vztah i teď nebyl právě srdečný. Morálku týmu však pozvedl vítězstvím v Jaramě (kde Chapman nebyl přítomen) a o dva týdny později vyhrál při Velké Ceně Monaka. V  Monaku se opět objevil i sám Chapman a to se silně modifikovaným vozem, který byl poprvé vybaven aerodynamickým doplňkem - křídly. "Dělník volantu", Hill, pak i v dalším průběhu roku pilně bodoval (dojel druhý v Německu a USA) a vítězstvím v Mexiku si zajistil titul mistra světa. Jako druhého pilota Chapman angažoval Jackieho Olivera (pozdějšího spoluzakladatele Arrowsu), který se blýskl třetím místem v Americe. Při tomto podniku do dějin Lotusu poprvé vstoupil další pilot, který měl v budoucnu Chapmanovi přinést titul: Mario Andretti. Colin jej poznal v Indianapolisu a v Glenu jej nechal debutovat ve třetím továrním voze. Andretti postavil vůz na pole-position! Byl to začátek jejich dlouhého přátelství.

O další zápis do historie se značka Lotus postarala 20. července při GP Velké Británie. Tovární piloti obsadili první startovní řadu a Jackie Oliver až do 44. kola vedl, pro poruchu převodovky ale musel vzdát. Vítězství si tak vybojoval Švýcar Jo Siffert na soukromě nasazeném Lotusu 49B-Cosworth stáje Roba Walkera. Jedná se o poslední vítězství soukromého týmu v historii F1.

V Indianapolisu 1968 nastoupil lotus s turbinou poháněným typem 56. Celý projekt financoval Andy Granatelli a první testy vozu ještě prováděl Clark. Ani tento projekt neproběhl příliš šťastně. Clarka v Americe nahradil Mike Spence. V tréninku však měl relativně lehký kontakt se zdí, při kterém jej utržené přední kolo trefilo tak nešťastně do hlavy, že jej usmrtilo. To bylo pro Colina příliš. Se slovy "Končím, všechno prodejte", opustil dějiště této další osobní katastrofy. Po několika dnech o samotě se však vrátil. V samotném závodě pak sice dlouho vedl Joe Leonard (vybojoval i lukrativní pole) na Lotusu 56 týmu STP, osm kol před cílem ale musel vzdát. Jediný Chapmanův tovární pilot v poli, Graham Hill, odstoupil se zlomeným závěsem.

Rok 1968 byl poslední sezonou, ve které byl Graham Hill plně konkurenceschopný. Létem 1969 začala smutná labutí píseň jeho nezadržitelného sestupu, která měla trvat až do roku 1975. Svým pátým triumfem v Monaku oslavil Graham poslední vítězství své kariéry ve formuli 1 a rok ukončil velmi vážnou nehodou ve Watkins Glenu.

1969-1970 léta "spolupráce" s Rindtem
V Chapmanově týmu se prosadilo mládí. Jako nová jednička se totiž vytříbřila vycházející hvězda Grand Prix-sportu a král formule 2, Jochen Rindt. Rakouský nováček v Colinově týmu brzy potvrdil svou pověst rychlého pilota: V Zandvoortu, v Silverstone a v Monze vybojoval pole-position. Ve všech těchto závodech i vedl, vítězství si ale vždy odnesl jeho blízký přítel Jackie Stewart. Rindtův velký den však přišel v předposledním závodě sezony ve Watkins Glenu, kde z pole-position vyhrál. V celkovém hodnocení mistrovství světa ovšem piloti Lotusu nehráli tak důležitou roli, jako dříve: Rindt skončil čtvrtý a Hill sedmý.

Vztah Chapmana k Rindtovi byl jistě na míle vzdálen od oné harmonické spolupráce s Clarkem. Jochen byl nespokojen s křehkým pojetím Colinových konstrukcí a několik vážných nehod mu dávalo za pravdu. Když se u obou lotusů v Barceloně ulomila nedostatečně testovaná zadní křídla (Chapman byl samozřejmě jedním z prvních pionýrů této novinky a experimentoval také se spoilery, které bylo možno různě nastavit i za jízdy z kokpitu) a Rindt musel s frakturou lebeční kosti strávit několik dní v nemocnici, zdálo se, že je spolupráce obou silných individualistů u konce. Rindt svého zaměstnavatele veřejně kritizoval a dlouhou dobu s ním odmítal hovořit. 

Nakonec však s vidinou úspěchu v týmu zůstal. Jedním z důvodů pro prodloužení této spolupráce byl jistě i fakt, že Chapman definitivně zavrhl plán, nasazovat v GP vůz s pohonem čtyř kol, typ 63. Hill i Rindt se po celou sezonu zdráhali v tomto voze nastoupit a Colin jej tedy postupně svěřil Milesovi, Bonnierovi a Andrettimu. I když byl Andretti tímto konceptem zprvu nadšen, bylo od dalšího vývoje nakonec upuštěno. Jízdní vlastnosti vozu nikdy nebyly tak dobré, jako monopostů s pohonem vzadu a jeho komplikovaná technika byla pramenem mnoha defektů. Pod přihláškou týmu Winkelman Racing startovali Rindt a Hill na továrních Lotusech 49 s úspěchem i ve formuli 2. Rindt zvítězil v Truxtonu, Pau, Zolderu a Langenlebarnu a Hill ve francouzském Albi. I monoposty formulí 3 a firma dále s úspěchem vyráběla a prodávala.
     
Zato se však pro Chapmana pomalu začínala uzavírat vesměs úspěšná kapitola Indianapolis. Roku 1969 nahlásil dva vozy typu 64 pro Andrettiho a Rindta. Italo-Američan však měl v tréninku těžkou nehodu, způsobenou defektem upevnění kola a Chapman (k Rindtově velkému ulehčení, ale za protestů sponzora STP) obě přihlášky stáhl.  
    
Rok 1970 měl pro Chapmana připravenou celou škálu emocí. Od radosti, způsobenou úspěchy a technickou převahou jeho vozů, po zármutek nad smrtí jeho pilota. Zraněný Graham Hill byl odsunut do soukromého týmu Roba Walkera a tovární Golden-Leaf-Team-Lotus sezonu zahájil s piloty Rindtem a Milesem, na vylepšeném Mk 49C. To už měl Chapman připravenou další revoluci: Lotus 72. Tato Colinova kreace měla zase jednou změnit tvář formule 1. Chapman se rozhodl pro inovační rozvržení hmot vozu a umístil chladiče (které měly své místo po léta tradičně ve špičce vozů) po stranách kokpitu. To mu umožnilo dát vozu jeho charakteristický a aerodynamicky výhodnější klínový tvar a posunout těžiště směrem dozadu. Odzvonil tak éře monopostů "doutníkového tvaru". Další odvážnou novinkou bylo umístění předních brzd v trupu vozu. Velkou roli při vývoji tohoto vozu však hrála i úzká spolupráce s výrobcem pneumatik, firmou Firestone.

Senzační Lotus 72 debutoval ve druhé GP roku, ve španělské Jaramě. S ještě nevyzrálým vozem zajel Rindt druhý nejrychlejší čas tréninku, závod nedokončil. John Miles se v Colinových očích zrovna neblýskl: do závodu se nekvalifikoval. V brutálním Monaku tedy tým raději vsadil na osvědčenou devětačtyřicítku. Vyplatilo se: V poslední zatáčce sklouzl vedoucí Brabham do svodidel a Rindtovi spadlo vítězství do klína. Tento úspěch byl pomyslným startovním výstřelem pro vítězné tažení kombinace Rindt-Lotus 72. Uprostřed ročníku jel červenozlatý monopost od úspěchu k úspěchu a sérií čtyř vítězství za sebou si pojistil titul.

Zandvoort znamenal pro novou Chapmanovu konstrukci první vítězství a to z pole-position. Velkou Cenu Francie v Clermont-Ferrandu vyhrál Rindt poté, co vedoucí Ickx a Beltoise odpadli. I v další GP měl Rindt štěstí. Když smolaři Brabhamovi krátce před cílem došel benzín, stačilo jen říci "thank you" a dojet si v Brands Hatch pro dalších devět bodů. Po tvrdém souboji s Ickxovým ferrari zvítězil Rindt i v Hockenheimu, kde F1 poprvé hostovala. Chapman se radoval z jasného vedení v hodnocení mistrovství světa, zatímco Rindt spolu s Robinem Herdem pracoval na projektu svého vlastního týmu.

Objevuje se nová hvězda
Již při Grand Prix Velké Británie debutoval na starém Mk 49C Chapmanův nový objev: mladý Emerson Fittipaldi z Brazílie, který teprve nedávno přišel do Evropy a v nižších formulích vyhrál, co se dalo. Tento mladík ze Sao Paula měl osud Lotusu v příštích letech pozitivně ovlivnit. To, že Chapman našel pilota, který mohl pokračovat v Clarkově, Hillově a Rindtově stylu, Fittipaldi naznačil čtvrtým místem v Hockenheimu.

Na seriál Grand Prix však ještě čekala Velká Cena Itálie v Monze. Události sobotního tréninku Chapmanovi opět jednou připomněly, jak rychle se může úspěšný sportovní rok proměnit ve fiasko. Krátce před koncem kvalifikace měl Rindt smrtelnou havárii. Jeho Lotus 72 se nacházel ve vysoké rychlosti na rovince před zatáčkou Parabolica, když najednou vybočil do svodidel. Příčinou nehody byla pravděpodobně zlomená osa pravé přední brzdy. Často se však přehlíží, že havárie nemusela skončit fatálně, kdyby se Rindt náležitě připásal. Jochen však - tak jako často před tím - zanevřel na spodní dva pásy, které mají za úkol, vyloučit při čelním nárazu "sklouznutí" pilota pod nástrojovou desku. Právě tak si ale Rindt přivodil své smrtelné zranění tepny.

Příští GP Kanady tým Lotus vynechal a ve Watkins Glenu se Chapman objevil se zcela novou jezdeckou sestavou: vedle Fittipaldiho, který se přes noc stal jedničkou týmu, angažoval švédskou hvězdu formule 3, Reine Wisella. Colinovi "junioři" svou úlohu zvládli na jedničku. Fittipaldi vyhrál svou první Grand Prix a Wisell si při svém debutu dojel pro třetí místo. Tento výsledek definitvně korunoval mrtvého Rindta mistrem světa a týmu Lotus zajistil další prvenství v hodnocení
konstruktérů.

Úspěch s Lotusem 72 a s Fittipaldim
Už se stalo téměř tradicí Lotusu, že po úspěšném roku následovala spíše slabší sezona. Rok 1971 nebyl výjimkou. V první třetině mistrovství nehrály Lotusy 72D žádnou roli. Mladý Fittipaldi si musel zřejmě nejdříve zvyknout na roli lídra týmu. Teprve v páté Grand Prix na supermoderním novém okruhu v Le Castelletu se piloti lotusů objevili na předních místech: Fittipaldi dojel třetí a Wisell šestý. Tento výsledek si Fittipaldi ještě zopakoval v Anglii a sportovním vrcholem roku bylo jeho druhé místo v Zeltwegu. Chapmanův tým skončil v poháru konstruktérů až na pátém místě s pouhými jednadvaceti body. Toto hodnocení jasně vyhrál Tyrrell s 73 body. Poprvé od roku 1960 nevyhrál lotus žádnou Grand Prix.

Tento neúspěch však měl svůj důvod. Byl jím turbinový Lotus 56B, další slepá ulička, do které se geniální Chapman nechal vlákat. S pilotem Davem Walkerem tento model, poháněný turbinou Pratt & Whitney debutoval v Zandvoortu. Po slabém tréninku se Walker rychle propracoval až na 10. místo v závodě, brzdy však nevydržely a vůz vylétl z dráhy. Později se s turbinou ještě lopotil Reine Wisell v Silverstone a nakonec s ním dobyl osmého místa Fittipaldi v Monze. (Protože se Chapman stále ještě musel obávat stíhání italskými úřady kvůli Rindtově nehodě z předešlého roku, nasadil zde pouze jeden vůz. Neudělal tak ani pod přihláškou Teamu Lotus, ale pod vlajkou pomyslného World Wide Racingu).

I když byli Fittipaldi a Wissel úspěšní ve formuli 2 a Walker ve formuli 3, rozhodl se Chapman, že na komerční výrobu závodních vozů v budoucnu zanevře. Koncem roku 1971 přestala jeho firma Lotus Racing Ltd., která do té doby mimo monopostů pro F2, F3 a FF vyráběla i klasický Lotus Seven, existovat. Zato se Colin začal orientovat zcela novými směry. Zakoupil firmu Moonraker, vyrábějící luxusní jachty a zabýval se nyní i konstrukcí a prodejem lodí.
   
Do olympijského roku 1972 nenastoupil Lotus jen s novým elánem, ale i v novém lakování. Štíhlé Lotusy 72 vypadaly v černozlatém "válečném pomalování" sponsora John Player Special senzačně. I když v něm zlí jazykové viděli rakev na čtyřech kolech, je JPS-Lotus 72 dodnes ztělesněním klasické krásy závodního vozu vůbec. Reine Wisell odešel k BRM a jeho místo druhého pilota vedle dominujícího Fittipaldiho zaujal Walker. Mladý Brazilec začal sezonu šesti podniky, ve kterých se nepřetržitě umísťoval mezi prvními třemi. Základní kámen k titulu položil druhým místem v Kyalami, vyhrál v Jaramě, dojel třetí v Monaku, pak zvítězil v Nivelles, byl druhý v Clermont-Ferrandu a přidal třetí vítězství v Brands Hatchi. Jeho úspěšnou sérii přerušila až prasklá převodovka na Nürburgringu. Když pak ještě vyhrál i v Zeltwegu a v Monze (startoval zde opět za tým World Wide Racing), nepomohla už jeho největšímu konkurentovi Stewartovi ani vítězství v posledních dvou závodech roku. Emerson Fittipaldi se stal nejmladším mistrem světa historie.

Chapman si ovšem musel připustit jednu připomínku: tak, jako v mistrovských letech Clarka a Rindta, byl Team Lotus postaven pouze kolem pilota číslo jedna. Všech 61 mistrovských bodů, které Colinovi opět vynesly pohár konstruktérů, jde na Fittipaldiho konto. Dave Walker se zatím po celou sezonu pohyboval ve spodní třetině startovního pole.

Fittipaldiho poklidný život měl brzy skončit: pro sezonu 1973 Chapman konečně získal služby švédské superhvězdy Ronnieho Petersona, kterého se manažer lotusu, Peter Warr, již dlouho snažil přetáhnout od týmu March. Uvnitř Colinovy organizace tak začal souboj, ve kterém na začátku sezony ještě dominoval Fittipaldi. V průběhu roku se však Peterson prosadil jako rychlejší pilot týmu a mnozí pozorovatelé jej dodnes pokládají za morálního vítěze šampionátu roku 1973 vůbec.

Fittipaldi začal dvěma vítězstvími v Argentině a Brazílii, byl třetí v Kyalami a v Zolderu a druhý v Monaku. V této počáteční fázi sezony ztratil Peterson právě ty body, které mu v konečném zúčtování chyběly. Že je nejrychlejším pilotem ročníku však ustavičně dokazoval v kvalifikacích: Na pole-position stál v průběhu roku 1973 devětkrát! Poprvé bodoval až třetím místem v Monaku. Své první vítězství ve formuli 1 oslavil ve Francii, pak dojel druhý v Anglii a zvítězil v Rakousku a Itálii. Byla to právě tato GP Itálie, jejíž výsledek přesvědčil Fittipaldiho o tom, že Lotus musí opustit: dojel za Petersonem druhý a i když by si vítězstvím ještě zachoval teoretické šance na titul, nechal tým vyhrát Petersona. Fittipaldi se rozhodl odejít se sponsorem Texaco do týmu Brabham, patřícímu Berniemu Ecclestoneovi, nakonec však zakotvil u McLarenu. Peterson ukončil rok bezvadným vítězstvím z pole-position ve Watkins Glenu a zajistil tak Chapmanovi další prvenství mezi konstruktéry.

Prohlédněte si historickou fotogalerii

Třetí a poslední díl Chapmanovy obdivuhodné kariéry najdete na iDNES za týden.

Sám Colin Chapman usedl do kokpitu Lotusu 49-Cosworth

Zrod nové epochy: Duckworth, Chapman, Clark a Hill pri oficiální prezentaci Fordu-Cosworth v Zandvoortu 1967.

Clark na Lotusu Mk49 ve Spa roku 1967.

Chapman v kokpitu turbinového Mk56 pro Indy 1968.

Tragický Hockenheim roku 1968: Clark v Sachskurve.

Největší rána pro Chapmana: Trosky Clarkova Lotusu F2.

Poslední vítězství soukromníka: Siffert v Lotusu 49 Roba Walkera v cíli GP Velké Británie 1968.

Mexiko 1968: Hill zajistil Lotusu další titul.

Rindtova nehoda v Barceloně 1969

Monza 1970: Rindtův Lotus 72 krátce před nehodou.

Zbytky Rindtova Lotusu v Monze 1970

Neúspěšný projekt: Fittipaldi v turbínovém 56B v Monze 1971.

Emerson Fittipaldi na Lotusu 72E v Barceloně.

Autor:

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž

  • Nejčtenější

Anglie - Brazílie, Francie - Německo. Kde zdarma sledovat sobotní fotbalové šlágry?

22. března 2024  11:59

Víkend je ve znamení reprezentačního fotbalu a přináší řadu atraktivních zápasů. Po pátečním...

Rekordní trest pro trenéra Radu. Za rasistickou urážku dostal osm měsíců

21. března 2024  17:12,  aktualizováno  19:43

Boj druholigových fotbalistů pražské Dukly o postup mezi elitu může jejich kouč Petr Rada sledovat...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

1. Ledecká, 2. Davidová, 3. Voborníková. Kolik si na sněhu vydělaly

25. března 2024  15:51

Z českých lyžařů, snowboardistů a biatlonistů si v uplynulé sezoně nejvíce vydělala na prémiích...

Zlatá tečka za super-G. Skvělá Ledecká triumfovala ve finále Světového poháru

22. března 2024  9:50,  aktualizováno  13:05

V novém roce potvrzovala v superobřím slalomu stoupající formu. V únoru se propracovala do první...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Norsko - Česko 1:2, rozpačitý výkon, i tak výhra. Haškovu premiéru ozdobil Barák

22. března 2024  16:49,  aktualizováno  19:52

Oslo (Od našeho zpravodaje) Fotbaloví reprezentanti se při premiéře trenéra Ivana Haška v Norsku téměř celých devadesát minut...

Čekání na životní slalom. Sen jsem si ještě nesplnila, říká Dubovská

29. března 2024

Premium Už dlouho sní o tom, že se jednou probojuje na stupně vítězek. I před touto zimou lyžařka Martina...

Barcelona se chytla a vyhrála na Bayernu. Němci ztratili šanci na play off

28. března 2024  23:18

Basketbalisté FC Barcelona s Janem Veselým a Tomášem Satoranským zvítězili v 32. kole Euroligy v...

Střešovice i podruhé v semifinále uspěly, Boleslav s Vítkovicemi srovnala

28. března 2024  22:13

Florbalisté mistrovského týmu a vítěze základní části Tatranu Střešovice vyhráli v druhém duelu...

Třinec se vyvaroval nemožného. Obhájci „ufackovali“ gól a Mazanec si oddechl

28. března 2024  21:58

Třinec v sedmém čtvrtfinálovém utkání porazil hokejisty Českých Budějovic 2:0. Celkově vyhrál 4:3...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...