V nejsilnější divizi Supercars se poprvé představil s novým vozem Ford Fiesta Pavel Koutný. "Potřebujeme auto správně nastavit, hlavně podvozek," prozradil.
V Anglii ho potrápil také motor, který museli mechanici po trénincích měnit. Český jezdec proto nestihl odjet první sérii rozjížděk a nakonec skončil až devatenáctý.
Mnohem úspěšnější byl v divizi Super 1600 (dříve 1A) Zdeněk Čermák, jemuž patřilo třetí místo. "Je to pro nás dobrý vstup do sezony. Stále nás čeká ale spousta práce," řekl Čermák.
Přes zimu se jeho týmu CB Motorsport podařilo dokončit nové auto. V Anglii si českobudějovický jezdec odbyl premiéru v mistrovství Evropy s druhou generací vozu Škoda Fabia.
"Oproti loňskému autu je to velká změna, samozřejmě k lepšímu. Teď se hlavně musíme zaměřit na nastavení vozu a pomalu zrychlovat," plánuje Čermák.
V jeho divizi se každým rokem zvyšuje konkurence a závody jsou hodně vyrovnané. "Doufám, že nám bude správně fungovat auto, naučíme se s ním pracovat a využít ho. Výsledky se od toho budou odvíjet. Někteří soupeři mě překvapili, jiní zase zklamali, ale je to teprve začátek," dodal český závodník.
V odlišné situaci je Ondřej Smetana, další Jihočech v divizi Super 1600. Na prvním podniku mistrovství republiky v Sosnové chtěl otestovat svůj vůz Ford Puma. Místo toho se mu rozsypal motor. "Nakonec se nám podařilo dát auto dohromady a můžeme startovat," oddechl si Smetana, v Anglii devátý.
Označil ho vzhledem ke konkurenci za úspěch. "Bude to pro nás těžká sezona, hlavně, co se týče financí," předpověděl. U vozu Ford Puma jsou přepracované svody na výfuku a jiná je i převodovka. "Musíme jenom doufat, že nám vydrží motor, na další nemáme peníze. Od toho se bude odvíjet naše příští účinkování v mistrovství Evropy," sdělil.
V divizi TouringCars (dříve divize 2) se radoval z druhého místa Roman Častoral. I pro tuto sezonu zůstává u vozu Opel Astra. "Přes zimu jsme auto kompletně zrepasovali, trochu jsme vyladili motor," hlásil změny katovický jezdec.
V Anglii porazil ve finále Belgičana Pauwelse i loňského mistra Evropy Dereka Tohilla. Nad jeho síly byl jen Nor Enerberg. "S výsledkem jsem spokojený. Během celého závodu jsme nemuseli řešit žádný větší problém, jen po prvním dnu jsme udělali drobnou změnu na podvozku," řekl Častoral.
V letošním ročníku by chtěl skončit celkově na stupních vítězů. "Určitě to nebude lehký úkol. Ale doufám, že se nám to konečně podaří," přeje si jediný český zástupce v této divizi, který od roku 2009, kdy se v této třídě jezdí s vozy s pohonem zadní nápravy, skončil celkově na čtvrtém a pátém místě.