Vládce posledních tří soutěží Hans Stacey vyjíždí s dvojicí velmi rychlé podpory Franz Echter a Geert Verhoeven.
Stacey sice nasazuje repasované auto, ale o jeho zlepšení nelze pochybovat. Na předdakarském prologu ve Valkenswaardu Stacey opět porazil všechny a říká se, že šíří záběru točivého momentu od nízkých otáček se mu žádný agregát ve startovním poli nevyrovná.
Stacey překvapil přechodem na používání tlumičů Reiger. Po čtyřech letech u Foxu jde sice o překvapení, ale s výjimkou de Rooye (Donerre) je v Beneluxu používají snad všichni…
Tovární tým sborné Kamaz Master nepřekvapuje. Sestava pilotů odpovídá všem předpokladům. Rukovoditěl Semjon Jakubov se přesune do doprovodného vozidla a přednost dostávají mladší, ale už ozkoušení spolujezdci. Posádky Kamazu jsou: Čagin, Savostin, Nikolajev resp. Kabirov, Běljajev, Mokjejev (vítězná posádka Dakaru 2005) resp. Mardějev, Mizjukajev, Karginov. Všichni ruští piloti dají dohromady víc dakarských vavřínů než jakýkoli jiný tým kategorie kamionů.
Technika zůstává stejná jako celý rok, tedy Kamaz 4326-9 kategorie Superproduction (agregát JAMZ o objemu 18,5 litru) na tlumičích Reiger, pochopitelně v detailech vylepšené. Čagin dokázal na nedávné Desert Challenge v Dubaji dojet třetí absolutně i se starším vozem.
Vrátil se tým de Rooy. Je zajímavé, že auto, s nímž Gerard de Rooy startoval na Transorientale (tedy Ginaf osazený kabinou Iveco), pojede Jan de Rooy při Africa Race, zatímco syn Gerard využije stejný typ vozu při Dakaru, ovšem s kabinou DAF (tedy už čistokrevnější Ginaf, agregát Iveco Cursor a kategorie Superproduction zůstávají).
Gerardovi bude krýt záda tradiční týmový parťák Hugo Duisters. V bivaku rozhodně zaujme obří osmikolový kamion Iveco s velmi zvláštně prodlouženou kabinou pro čtyři mechaniky, obrovským nákladovým prostorem a dlouhatánským rozvorem. A nešlo by se ani divit, kdyby podvozek pocházel z Ginafu.
Nejaktivněji se rozvíjejícím týmem mezi kamiony je ovšem Ginaf. Wuf van Ginkel rozjíždí svůj Ginaf Rally Power vskutku velkolepě. Dva ze tří svých trucků prodal soukromým týmům a rovnou jim nabídl i zázemí Ginaf Rally Service. V průběhu druhé poloviny tohoto roku pro sebe a kolegu Marcela van Vlieta postavil nové speciály kategorie Superproduction (samozřejmě s nezávislým zavěšením kol, hydropneumatickým pérováním VSE a motorem Caterpillar C18 o výkonu 1000 koní).
Třetí vůz pojede v týmu jako rapid assistance, ale jeho řidič, velezkušený dakarský veterán Anne Kies, nemusí na roli třetího vzadu tolik dbát, není totiž v soutěži osamocen. Kies se "blýskl" už ve Valkenswaardu převrácením kamionu na bok v poměrně banálně vypadající zatáčce po jezdecké chybě, jaká se na Dakaru neodpouští.
Oba soukromé ginafy povedou zkušení závodníci Martin Van den Brink a Jack Brouwers. Rozhodně je třeba počítat i s Robem Vinkem. Ginaf Rally Power postavil rovněž nový kamion rapid assistance Ginaf X2223 s tuhými nápravami a listovými pery (motor DAF) jako vůz Ginaf Rally Service. Povede ho bratr Wufa van Ginkela Edwin, jinak spolumajitel jejich společného dealerství. V bivaku bude sedmičku ginafů jistit jeden servisní Ginaf 8x8, jeden Ginaf 6x6 a také repasovaný stařičký Ginaf F2222 po Bekxovi (blahé paměti).
Pohled do řad soukromníků zahajme u tradiční rodinné ekipy otce a syna Sugavarových, jejichž precizně zpracované hino ani nemůže překvapit. Oba se budou cítit jako ryba ve vodě na technických tratích střední pasáže soutěže.
Motosport Italia po úspěchu na Středoevropské rallye (páté místo Marca Dona se nečekalo) vysílá do boje velezkušeného rychlíka Giacoma Vismaru (vítěze Dakaru 2005).
Už byla řeč o Fritsi Van Eerdovi a jeho rychlém "Jumbo“ Dafu po Bekovi – van Eerd se nechal slyšet, že chce bojovat o pozici v TOP 5.
Zkušený Španěl Juvanteny vyjede znovu s klasickým MANem 6x6, s menším typem L90 zase portugalská amazonka Elisabete Jacinto. Čeřit již tak rozbouřené vody bude rozhodně Pep Vila Rocca s rychlým mercedesem.