"Čeká nás tam zima, teploty se pohybují okolo čtyř stupňů," tlumočil aktuální zprávy z dějiště závodu Charouz.
Kromě počasí však manažer očekává i jiné starosti. "Organizátoři nám sdělili, že budou problémy," šokoval. "Již jsem v Číně zažil závod na městské trati při DTM a tehdy byly velké problémy s organizací. A když nás nyní dokonce Číňané varují předem..." nechce ani vyslovit katastrofické vize.
Český tým čeká v Pekingu obhajování pozic. V Brně skončil Tomáš Enge v závodě druhý, v celkovém pořadí je na páté příčce. "Brněnský úspěch byl pro nás velkým povzbuzením pro další závody," řekl Tomáš Enge.
Vzhledem k tomu, že okruh v Pekingu je zcela nový, odpadá tím výhoda znalosti trati pro asijské závodníky. "Podmínky budou pro všechny stejné, pojedeme tam poprvé a to by mohla být naše výhoda," přemýšlí Jarek Janiš.
Všechny týmy budou muset maximálně pracovat především při tréninkových jízdách. "Důležité bude správně nastavit vůz," ví Janiš. "Bude tam zima, trať bude špinavá, musíme správně určit výšku auta a pořádně se připravit na kvalifikaci. V ní se bude o mnohém rozhodovat, stejně jako v boxech. Na trati asi nepůjde mnoho předjíždět."
Okruh je dlouhý 3,08 km a profil trati nabízí atraktivní místa pro diváky: dlouhé rovinky, vracečku, šikanu a několik převážně devadesátistupňových zatáček. Trať lemují zdi, tribuny pojmou až dvacet pět tisíc diváků.
Novinkou bude i změna v určování pořadí na startu hlavního závodu. Po dvou závodech se organizátoři vrací k loňskému modelu. O postavení na startu bude rozhodovat výhradně umístění v krátkém závodu.
"Nemyslím si, že nová pravidla nějako ovlivní taktiku při závodu, ale já jsem spíše příznivcem systému, který byl uplatňován dosud," přiznal Enge. "Určitě byl spravedlivější," chválil systém bodování kvalifikace, nejrychlejšího kola a umístění v krátkém závodu.
Přes rozporuplné pocity odlétá český tým do Číny pozitivně naladěn. "Na výsledcích posledního závodu v Brně chceme dále stavět, spokojen bych byl s umístěním v první pětce," vyslovil přání Charouz.