"Na všem podstatném jsme dohodnuti, řešíme jen technické detaily, například výrobní kapacity," uvedl manažer Buggyry Jan Kalivoda v tiskové zprávě, ve které všichni dohodu označili jako sňatek z rozumu.
Česká trojice věří, že bude schopna lépe konkurovat továrnímu týmu Kamaz a týmu Nizozemce Gerarda De Rooye, který úzce spolupracuje s automobilkou Iveco.
Dohodu Lopraise a Valtra s Buggyrou uspíšilo i rozhodnutí automobilky Tatra, která na základě výběrového řízení začala úzce spolupracovat právě s roudnickým týmem.
"Během soutěže budeme mít jednotný design, logistické a servisní zázemí. Jsme dohodnuti na testování s cílem unifikace vybraných komponentů, posádky prodělají i společnou fyzickou přípravu," uvedl Loprais, jenž bude nově využívat motor Gyrtech. "Musím říct, že silnější zátah motoru jsem ještě nezažil. Překvapil mě hlavně enormní kroutící moment v nízkých otáčkách," řekl po prvním testování.
V úspěch nového spojení věří i Kolomý a Valtr. "Všichni víme, že pokud chceme konkurovat značkám jako Kamaz a Iveco, musíme se vydat v ruských stopách, tedy dokázat vyhodnotit stav věcí a určit priority. Nebránil bych se použití termínu týmová strategie," řekl Kolomý.
"Tým je sice složen z jezdců, kteří chtějí vyhrávat, stejně tak ale máme jasno v tom, že v jistých částech závodů může ustoupit individuální ambice zájmu týmů," uvedl Valtr, který dosud jezdil s liazem.
V letošním ročníku Rallye Dakar skončil z českých kamionů nejlépe Loprais, který obsadil podruhé za sebou šesté místo. Kolomý tentokrát soutěž nedokončil, loni byl pátý.