Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


České Waterloo na Dakaru pokračuje, technika zradila Spáčila i Zapletala

Boj s pískem na Rallye Dakar | foto: AP

5 2010
Po odstoupení Tomečka v první a Lopraise ve druhé etapě se na Dakaru 2010 dostal do pozice nejlepšího českého kamionu Spáčil s Tatrou, ale ani on neměl štěstí. Ve třetí etapě ztratil kvůli porouchaným brzdám téměř pět hodin. "Najednou to přestalo brzdit. Na přejezdu jsme málem smetli autobus," uvedl Spáčilův navigátor Janáček.

"Vešli jsme se vedle autobusu jen tak tak, odnesla to obě zrcátka a boční sklo řidiče," dodal navigátor posádky Miloslav Janáček na týmové stránce.

I za pomoci svého asistenčního vozu stihli členové Czech Dakar týmu brzdy ještě před startem měřeného úseku opravit, na náročné trati se jim ale moc nedařilo.

Aktuálně nejlepším Čechem mezi kamiony je tak Martin Macík s vozem Liaz.

Zapletal sotva dojel do cíle. Přehřívalo se mu čerpadlo

Svou pozici ztratil i Miroslav Zapletal, který minulý rok dokončil Dakar na skvělém sedmém místě a letos plánoval další útok na desítku nejlepších. Ale po havárii ve druhé etapě přišly v náročné třetí technické problémy.

Zapletal zaostal v 3. etapě za nejrychlejším Francouzem Peterhanselem o více než pět hodin. Z průběžného pětadvacátého místa klesla na 43. pozici. V obrovském vedru se jeho Mitsubishi přehřívalo čerpadlo, nebylo jisté, zda vůbec dokáže dojet do cíle.

Aktuálně nejlepším Čechem mezi automobilisty je tak pražský radní a poslanec Jiří Janeček, jenž je o dvě místa lepší.

Havarovaná Tatra Tomáše Tomečka, Dakar 2010

Havarovaná Tomečkova Tatra, za ní vůz Ginaf, který dopadl zcela stejně.

Zapletalovo Mitsubishi v bivaku, Dakar 2010

Zapletalovo Mitsubishi v bivaku - v roce 2010 zradila českou naději technika.

Pořadatelé to s náročností opět přehnali

Podle slov nejlepšího českého motorkáře Martina Macka byla pondělní etapa hodně náročná. Možná až příliš.

"Pořadatelé to trošku přehnali s náročností, když uvážíme, že to byla úvodní pouštní etapa. Neměl jsem problémy s technikou ani navigací, ale naprosto jsem podcenil teploty během dne a nevzal si dost vody na pití," uvedl Macek. O vodu musel prosit diváky.

V bivaku ve Fiambale panoval obrovský zmatek, poslední závodníci se trousili z pouště ještě po půlnoci.

I kvůli náročnosti pondělní třetí etapy se organizátoři rozhodli pozměnit úterní program. Start čtvrté etapy byl posunut o hodinu a půl a zároveň byla o 40 nejtěžších závěrečných kilometrů kilometrů zkrácena.

Průběžné pořadí (po 3. etapě)

Automobily:
1. Peterhansel 9:14:28, 2. Sainz -4:33, 3. Attíja -7:31, ...41. Janeček -5:51:47, ...43. Zapletal -6:02:32, ...49. Kunovský -6:48:03.

Kamiony:
1. Čagin 10:37:47, 2. Kabirov -18:43, 3. de Azevédo -1:03:42, ...8. Macík -2:56:51, ...20. Spáčil -6:01:35, ...26. Kolomý -7:47:03.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze