Motocykly
David Pabiška (KTM)
Na Dakaru je poosmé - posedmé jako motorkář, jednou si střihl roli navigátora v kamionu - tentokrát se ale trhnul od velkého týmu a je ve svém vlastním, v němž ho ještě doplňuje úspěšný Slovák Svitko (nejlépe pátý). To maximem Pabišky je 26. místo z roku 2010, teď ale 38letý jezdec slibuje: "Chci ho vylepšit. Mám tovární motorku KTM a tu není potřeba šetřit." I značka KTM je u něj novinka, dřív jezdil na yamaze. "Yamahu jsem si musel připravovat minimálně měsíc, tady je všechno udělané a upravuji jen detaily."
Jan Veselý (Yamaha)
S Dakarem začínal jako mechanik Martina Macka, v roce 2010 ale poprvé sám vyrazil. Přes pády i zranění dojel na 62. místě, což je stále před jeho pátým startem maximum. Loni nedokončil, když měl na trase problém se zapalovací cívkou a nechal se do cíle táhnout za kamionem Tomáše Vrátného. Jenže z motorky spadnul a než si posádka všimla, že Veselého ztratila, stroj byl na "maděru." I proto 42letý Veselý nyní říká: "Dakar je strašně zrádný, přistupuju k němu s pokorou, protože vás může vyřadit věc za korunu."
Automobily
Josef Macháček, Vlastimil Tošenovský (Buggy MD Optimus)
Vedle Karla Lopraise a Josefa Kalina česká dakarská legenda. Pojede už pojedenácté, pětkrát vyhrál kategorii čtyřkolek, teď si ale plní sen a zazávodí si buggynou. Původně toužil po jednomístném autě vlastní konstrukce, nakonec ale zakoupil dvoumístnou a navigátorem mu bude Vlastimil Tošenovský. "Když vezmu, že bude startovat asi 160 aut, půlka odpadne a já skončím třeba pětasedmdesátý, bude to moje vítězství. Jiné cíle jako začátečník ani mít nemůžu," tvrdí 56letý pilot.
Peter Jerie, Glenn Watman
Zajímavý příběh pilota, který se narodil v roce 1965 v České Lípě, žije však v Austrálii, kde se živí jako počítačový specialita. Sám říká: "Narodil jsem se v Československu, kde byl Dakar opravdu hodně sledovaný, zvlášť když vyhrával Karel Loprais. A já zatoužil to jednou zkusit." Třikrát byl na startu ještě v Africe, ani jednou však nedokončil, i proto si nyní přeje: "Chci jen dojet."
Kamiony
Martin Kolomý, David Kilián, René Kilián (Tatra)
I 30 letý Kolomý začínal jako mechanik, teď ale už popáté bude coby "šofér" tatrovky v samotném závodě. A páté místo místo z loňska je rovněž jeho nejlepší výsledek. Tentokráte však pojede s novým speciálem, na jehož stavbě se sám značně podílel a kterému v týmu přezdívají Fat Boy - Tlusťoch. "Nevím, jestli jako přirovnání ke mně," směje se Kolomý a k autu říká: "V podstavě je to splnění snu, jak by měl vypadat soutěžní vůz. Doufám, že bude fungovat, jak má."
Aleš Loprais, Radim Pustějovský, Serge Bruynkens (Tatra)
V průběhu Dakaru tradičně oslaví narozeniny, tentokrát 34. A tradičně jede na Dakar s velkými ambicemi a letos i s Královnou 69, jak svůj vůz pojmenoval. "Je to nejlepší auto, s jakým jsem kdy vyrazil na Dakar. Samozřejmě konkurence nespala a nejméně deset aut, spíš víc, může bojovat o stupně. Žádné umístění proto neslibuju, jen to, že udělám maximum, abych byl vpředu," říká Loprais. Na Dakaru bude poosmé (z toho jednou dělal navigátora strýci Karlovi) a jeho maximem je třetí místo z roku 2007.
Jaroslav Valtr, Josef Kalina, Jakub First (Liaz)
Je na svém čtvrtém Dakaru, potřetí v roli pilota. Jen jednou však dojel do cíle, před dvěma lety na 12. místě, teď se ale těší, že Dakar zase bude mít ráz maratonského závodu. "Konkrétně mně by měly šestisetkilometrové erzety sedět. Jsou určitě přijatelnější než takové to bláznění a honění za vteřinami, které pořadatelé připravili v posledních dvou letech. Věřím, že to bude vytrvalostní soutěž se vším všudy. Bude rozhodovat, kdo udrží nervy na uzdě." Má na to být do první desítky a společně s Kolomým a Lopraisem bojovat o pozici české jedničky.
Tomáš Vrátný, Milan Holáň, Jaroslav Miškolci (Tatra)
Na Dakaru bude potřetí, jeho maximem je 18. místo. Je spíše šéfem týmu Bonver Dakar Project, než jezdcem, který touží po velkých výsledcích, i proto před startem říká: "Cíl? Abych dojel ve zdraví, protože ten Dakar, který nás čeká, bude skutečně náročný, o hodně náročnější než ten minulý, alespoň podle deklarací a délky závodu." Jeho snahou bylo vytvořit velký tým plný Čechů, což po loňských hádkách padlo.
Jan Tománek, Michael Kašpárek, Tomáš Kašpárek (Tatra)
V mistrovství světa v rallye býval navigátorem Romana Kresty i Martina Prokopa. Před třemi lety však poprvé okusil Dakar jako spolujezdec v kategorii automobilů, teď usedá za volant kamionu, který pro něj připravil tým Lopraisů. "Je to vlastně dvojče mé tatry z Dakaru 2013. Kluci jsou v pohodě, jedou závodit, ale věřím, že když náhodou bude nějaký problém u nás, tak nám pomůžou. Doufám ale, že se uvidíme vždycky až v bivaku. Důležité je, že jsme naladění na stejné vlně," říká Aleš Loprais.
Vlastimil Vildman, Martin Macík, Michael Mrkva (Liaz)
Třikrát a dost? Bude to vážně platit u 48letého jezdce? "Dneska to spíš vypadá, že bude poslední," říká o své třetí dakarské účasti Vildman. "Ale nikdy neříkej nikdy, nechci to předjímat. Jde mi o to, abych zajel co nejlepší výsledek. V tuto chvíli říkám, že bych Dakar musel vyhrát, abych ho chtěl jet ještě jednou." Nejlepším jeho výsledkem je 14. místo, touží však po desítce. "Ale říkám to hodně potichu."
Dakaru se ještě účastní mechanici Radim Kaplánek (v posádce Kazacha Artura Ardavichuse) a Filip Škrobánek (u Poláka Kazberuka).