"Na závěrečném vyhlášení jsme získali dvě zlaté medaile a jednu stříbrnou," zmínil manažer a pilot stáje Marek Spáčil na týmovém webu úspěchy v jednotlivých kategoriích.
O vítězství Martina Kolomého s tatrou v nepočetném poli kamionů nebylo pochyb, celkově skončil mezi všemi účastníky šestý. Marek Spáčil s liazem dojel na devátém místě a nováček Pavel Staněk s tatrou byl devatenáctý. Pod českou vlajkou a s podporou Czech Dakar Teamu jel ještě Sabri Boughattas na čtyřkolce, do cíle ji dovedl na 7. místě.
Martin Kolomý přijel do Tuniska jako obhájce vítězství nejen v kamionech, ale i celkově. To se zelené tatře dařilo v prvních etapách naplňovat, navíc v závěsu za ním se držel s liazem další člen Czech Dakar Teamu Marek Spáčil.
V 6. etapě však přišly problémy v dunách. Martin Kolomý se na jedné z nich s tatrou nejdříve zastavil, pak se však začal sunout zpět a nakonec se převrátil na pravý bok. Podobnou zkušenost už si prožil na letošním Rallye Dakar, a tak postavit truck zpátky na kola netrvalo dlouho.
"Po kontrole olejů se však již tatru nepodařilo nastartovat. Museli jsme tedy demontovat startér z liazu a půjčit ho kolegům," popisuje problémy Marek Spáčil.
Motor tatry potom sice naskočil, díky opravám však obě posádky nabraly několik hodin ztráty a promeškaly etapový limit. "Stíhali jsme neúprosný čas, ale deset minut na 70 kilometrů je fakt málo. Nedodržení maximálního času nás stálo deset hodin penalizace a čas posledního závodníka. Pohoršili jsme si tedy o 12 hodin," vysvětlil Spáčil.
Po šesté etapě byly oba kamiony v celkovém pořadí na 10. a 11. místě, ve zbytku závodu mocně stahovaly ztrátu. Na více než výsledné 6. a 9. místo to ale nestačilo.
"Nyní nás čeká transport domů a boj s časem při přípravě aut a materiálu na Rallye Dakar 2013. Již 20. listopadu musí být veškerá technika přistavena k nalodění v Le Havre ve Francii, aby stihla přeplout Atlantik do začátku dalšího Dakaru v Jižní Americe," naznačil plán nejbližších dní Marek Spáčil.