I kdyby měli Češi závodit jen mezi sebou, byl byla by z toho řežba jako hrom, pod ústředním heslem "800 koní už je norma."
Aleš Loprais dotáhl svůj speciál na dosavadní vývojový vrchol. Vůz s mechanikem Milanem Holáněm a novým navigátorem Vojtěchem Štajfem je vypiplán, výkonově i charakterem podvozku je o třídu výš, než byl při nedávné Středoevropské rallye.
Tomáš Tomeček i André Azevedo už oba závodí mezi speciály Superproduction a zůstávají věrni klasické vzduchem chlazené technice kopřivnických agregátů.
Martin Macík už představil nový speciál Liaz s vylepšeným motorem Deutz 2015. S obrovským výkonem, lehkých vozidlem a Josefem Kalinou vedle sebe může jistě oprávněně mířit vysoko, zvláště když Macíkův dosavadní stroj, jenž v technických pasážích špičce ještě naposledy stačil, povede africký stopař Ladislav Fajtl.
Marek Spáčil, který tolik překvapil čtvrtým místem na Středoevropské rallye, založil vlastní sestavu MS Rally Truck a rozhodl se přestavět dosavadní speciál Tedom / Liaz do dalšího stadia. Motor Deutz 2015 dostal víc koní, vůz byl zepředu zkrácen, kabina se posunula výrazně nahoru, aby měl agregát více vzduchu kolem sebe na chlazení. Zaujme i zkosená nástavba.
Šestým českým kamionem v soutěži je klasický MAN týmu offroadsport s Robertem Randýskem za volantem.
Mimochodem, i české týmy mohutně zainvestiovaly do kvalitních doprovodů, vždyť nové asistenční kamiony Tatra bude mít k dispozici jak Aleš Loprais (4x4) tak Tomáš Tomeček (6x6) i Marek Spáčil (6x6).