Německé mistrovství pro vozy třídy GT3 nadále vzkvétá a do Rakouska se minulý víkend přijelo poměřit téměř čtyřicet posádek. Co do různorodosti zúčastněných značek nemá GT-Masters konkurenci: Porsche 911, Ford GT, Corvette Z06.R, McLaren MP4-12C, Mercedes SLS, Audi R8, BMW Z4, Lamborghini Gallardo, Chevrolet Camaro a Aston Martin Vantage jsou typy vozů, na které více, či méně profesionální posádky letos vsadily.
V tak nabitém poli není jednoduché, propracovat se mezi nejlepších deset, natož vyhrát – o tom mohou vyprávět i velká jména, jako Heinz-Harald Frentzen, Roland Asch, Peter Kox, Stefan Rosina, Christian Abt, Dominik Schwager, nebo bratři Stuckové.
Jediná česká stáj tohoto šampionátu, Gravity-Charouz-Team, letos zatím patřila v Oscherslebenu, Zandvoortu, na Sachsenringu a Nürburgringu spíše do poslední třetiny pole. Výsledky minulého víkendu ovšem znamenaly jasný skok kupředu.
"Naším největším problémem je skutečnost, že GT-Masters změnilo značku výrobce pneumatik. Nějak se nám nedařilo sladit jejich charakter s chováním vozu a jen pomalu jsme tomu přišli na kloub," vysvětloval Erik Janiš, který se pro sobotní závod kvalifikoval jen na 36. startovní místo. Závod pak bývalá hvězda F3 dokončila společně s Janem Šťovíčkem na neuspokojivé 26. pozici, zatímco uživatelé zuffenhausenského výrobku Porsche 911 GT3 slavili čtyřnásobný triumf.
O pouhých pět desetin se prosadila německo-britská posádka Engelhart, Tandy před Renauerem a Armindem. Dvanáct sekund za nimi dojely další dvě devětsetjedenáctky a bývalý vicemistr F1, Heinz-Harald Frentzen, slavil za těchto okolností svou pátou pozici jako vítězství.
"Rychlé rovinky Red Bull-Ringu porsche jasně favorizovaly, to mi potvrdili i ostatní uživatelé mercedesů. Přesto se nám podařilo auto nastavit tak dobře, jako nikdy před tím," chválil Janiš v neděli. Jan Šťovíček to potvrdil slibným osmnáctým časem v kvalifikaci a Janiš po startu mohl konečně odpálit ohňostroj svého talentu.
Jeho bílý vůz stáje Gravity-Charouz se rychle propracoval mezi prvních deset a po půlhodince jej Erik předal kolegovi na třetí pozici! Jezdecky možná ne tak silná dvojka stáje pak dojela na patnáctém místě, což pro Šťovíčka znamenalo krásné čtvrté místo v hodnocení amatérů a radost v týmu byla velká.
"Ještě nejsme úplně tam, kam patříme, víme ted´ ale jak na to. Tendence našeho vývoje je jasně pozitivní a tento výsledek bychom měli potvrdit i v dalších závodech," těší se Janiš na Lausitzring, Nürburgring a Hockenheimring.
Méně do smíchu bylo v neděli posádce Keilwitz/Alessi. Němec s Italem jasně vedli, když jejich corvettu čtyři kola před cílem vyřadil kouřící motor. Znovu se tedy mohli radovat piloti porsche – tentokrát vyhráli mladí Němci Farnbacher s Kentenichem, druzí znovu dojeli Renauer s Armindem. Nejlepšímu vozu z jiné automobilky než Porsche tentokrát patřilo třetí místo, ze kterého se radovali Krohn s Verdonckem na ultra-nízkém Fordu GT3.
1. | Daniel Keilwitz/Diego Alessi | Corvette Z06.R | 93 b. |
---|---|---|---|
2. | Dino Lunardi/Maxime Martin | BMW B6 | 90 b. |
3. | Christian Engelhart | Porsche 911 | 87 b. |
26.08.2012 | Lausitzring |
---|---|
16.09.2012 | Nürburgring |
30.09.2012 | Hockenheimring |