Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Češi prožívali samé změny

6 2003
Praha - Sezonu plnou zvratů a nečekaných rozhodnutí mají za sebou čeští motocykloví reprezentanti, kteří se letos účastnili pravidelně mistrovství světa silničních motocyklů. Jakub Smrž, Jaroslav Huleš ani Lukáš Pešek nedokázali ve třídě dvěstěpadesátek absolvovat celý šampionát v jednom týmu a často se střídali navzájem. Na začátku zimní přestávky jednají o budoucí sezoně. Jasno má jen Huleš, který se stěhuje zpět do nejslabší kubatury 125.

Sezonu začal Huleš v barvách týmu Yamaha Kurz a Smrž v českém Elit GP, nejzkušenějšího českého jezdce však po zranění nejprve krátkodobě a pak i trvale nahradil Pešek. Huleš přesto dlouho bez práce nezůstal. Šéfové Elitu nebyli totiž podle oficiálního komuniké spokojeni se Smržovými výkony a nahradili jej Hulešem. I starší z jihočeské bratrské dvojice se však do seriálu vrátil, když ve dvou závodech nahradil Němku Katju Poensgenovou v holandském týmu Dog Molenaar.

Nejúspěšnějším, alespoň podle bodového zisku, z této trojice byl jednadvacetiletý Smrž, který získal celkem čtrnáct bodů a obsadil v konečném pořadí třídy do 250 ccm čtyřiadvacáté místo. "Byla to moje první kompletní sezona ve dvěstěpadesátkách, ale o spokojenosti se těžko mluví. Několik závodů se mi povedlo. Například na Sachsenringu nebo v Brně, kde jsem ale nakonec upadl," uvedl Smrž pro ČTK. Jeho nejlepším výsledkem bylo dvanácté místo v Assenu.
 
Lepšího dílčího výsledku dosáhl Huleš, celkově to však tak slavné nebylo. V Austrálii obsadil osmé místo, ale s konečným ziskem deseti bodů spokojen být nemohl. "Je pravda, že chvílemi to bylo dost náročné. Nejezdil jsem, byl jsem zraněný. Bylo to těžké, ale nakonec to dopadlo dobře a za to nejvíce vděčím Elitu," podotkl čimelický rodák, jenž v MS startuje již od roku 1996. Ke svému maximu z roku 2001, kdy získal 62 bodů ve stopětadvacítkách, však měl tentokrát daleko.

Spíše na sbírání zkušeností se zaměřil třetí český zástupce Pešek. Původně měl sice startoval v nejslabší kubatuře, ale nakonec byl rád, že mohl startovat za tým Yamaha Kurz. "Na to, jak to vypadalo v zimě, dopadla sezona celkem dobře. Celkově nemohu být nespokojen. Mohlo to sice být lepší, ale také horší," realisticky pravil Pešek, jenž bodoval pouze jednou. V Austrálii byl jedenáctý. "Vše pro mě bylo nové, vždyť předtím jsem na dvěstěpadesátce odjel jen čtyři závody a do letošního mistrovství světa naskočil prakticky bez tréninku."
 
Provázaná je i budoucnost českých jezdců. Podle původní dohody totiž měl Pešek v roce 2004 startovat za tým Elit ve dvěstěpadesátkách. Z toho ale nakonec sejde, neboť česká stáj své působení v této třídě končí a bude nasazovat stroje pouze do stopětadvacítek. Vedle Švýcara Lüthiho za ní bude jezdit i Huleš. "Vím, co mě tam čeká. Navíc je to jediná třída, kde se dá zajet slušný výsledek. V ostatních kubaturách je rozdíl továrních strojů a dalších kitů moc velký," odtušil Huleš.

Rozhodnutí Elitu přidělalo vrásky na čele Peškovým zástupcům. "Počítali jsme s tím, že Lukáš za Elit pojede. Teď musíme vzniklou situaci vyřešit jinak," přiznal jezdcův zástupce Lubomír Tenkl. Nejasno má i Smrž, i když v jeho případě existuje eventualita, že by nakonec zůstal u týmu Dog Molenaar. "Ta šance zde je. Řešíme možnosti, ale jistého či přislíbeného nic nemáme," dodal Smrž. 

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze