Sezonu začal Huleš v barvách týmu Yamaha Kurz a Smrž v českém Elit GP, nejzkušenějšího českého jezdce však po zranění nejprve krátkodobě a pak i trvale nahradil Pešek. Huleš přesto dlouho bez práce nezůstal. Šéfové Elitu nebyli totiž podle oficiálního komuniké spokojeni se Smržovými výkony a nahradili jej Hulešem. I starší z jihočeské bratrské dvojice se však do seriálu vrátil, když ve dvou závodech nahradil Němku Katju Poensgenovou v holandském týmu Dog Molenaar.
Nejúspěšnějším, alespoň podle bodového zisku, z této trojice byl jednadvacetiletý Smrž, který získal celkem čtrnáct bodů a obsadil v konečném pořadí třídy do 250 ccm čtyřiadvacáté místo. "Byla to moje první kompletní sezona ve dvěstěpadesátkách, ale o spokojenosti se těžko mluví. Několik závodů se mi povedlo. Například na Sachsenringu nebo v Brně, kde jsem ale nakonec upadl," uvedl Smrž pro ČTK. Jeho nejlepším výsledkem bylo dvanácté místo v Assenu.
Lepšího dílčího výsledku dosáhl Huleš, celkově to však tak slavné nebylo. V Austrálii obsadil osmé místo, ale s konečným ziskem deseti bodů spokojen být nemohl. "Je pravda, že chvílemi to bylo dost náročné. Nejezdil jsem, byl jsem zraněný. Bylo to těžké, ale nakonec to dopadlo dobře a za to nejvíce vděčím Elitu," podotkl čimelický rodák, jenž v MS startuje již od roku 1996. Ke svému maximu z roku 2001, kdy získal 62 bodů ve stopětadvacítkách, však měl tentokrát daleko.
Spíše na sbírání zkušeností se zaměřil třetí český zástupce Pešek. Původně měl sice startoval v nejslabší kubatuře, ale nakonec byl rád, že mohl startovat za tým Yamaha Kurz. "Na to, jak to vypadalo v zimě, dopadla sezona celkem dobře. Celkově nemohu být nespokojen. Mohlo to sice být lepší, ale také horší," realisticky pravil Pešek, jenž bodoval pouze jednou. V Austrálii byl jedenáctý. "Vše pro mě bylo nové, vždyť předtím jsem na dvěstěpadesátce odjel jen čtyři závody a do letošního mistrovství světa naskočil prakticky bez tréninku."
Provázaná je i budoucnost českých jezdců. Podle původní dohody totiž měl Pešek v roce 2004 startovat za tým Elit ve dvěstěpadesátkách. Z toho ale nakonec sejde, neboť česká stáj své působení v této třídě končí a bude nasazovat stroje pouze do stopětadvacítek. Vedle Švýcara Lüthiho za ní bude jezdit i Huleš. "Vím, co mě tam čeká. Navíc je to jediná třída, kde se dá zajet slušný výsledek. V ostatních kubaturách je rozdíl továrních strojů a dalších kitů moc velký," odtušil Huleš.
Rozhodnutí Elitu přidělalo vrásky na čele Peškovým zástupcům. "Počítali jsme s tím, že Lukáš za Elit pojede. Teď musíme vzniklou situaci vyřešit jinak," přiznal jezdcův zástupce Lubomír Tenkl. Nejasno má i Smrž, i když v jeho případě existuje eventualita, že by nakonec zůstal u týmu Dog Molenaar. "Ta šance zde je. Řešíme možnosti, ale jistého či přislíbeného nic nemáme," dodal Smrž.