Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lopraisovi se před pár dny narodil syn, a tak mu posílá etapové stříbro

Závodní speciál tatra Aleše Lopraise, říkají mu Královna 69 | foto: InstaForex Energy 69 Loprais Team

6 2014
Jako vždy má velké ambice a jako vždy touží Dakar vyhrát. A Aleš Loprais načal nový ročník výtečně: v první etapě ztratil se svou tatrovkou, které přezdívá Královna 69, na čelo jen deset vteřin a je zatím druhý.

"Mohlo to být i zlato, jen škoda jedné malé navigační chybičky. I tak je to krásný výsledek ve srovnání s továrním týmem Kamaz a ostatní velkou konkurencí," uvedl v tiskové zprávě. A přiznal, že hned po dojezdu se na jeho Královně, která, jak sám říká, "šlapala skvěle", zase začalo pracovat.

Pondělní druhá etepa má být totiž vůbec tou nejrychlejší na letošním Dakaru, posádky rovněž poprvé okusí i písečné duny a měřená speciálka bude mít 400 kilometrů.

Jenže Lopraise žene vpřed i něco osobnějšího než pouze touha po vítězstvích. "Dakar se již rozjel… a rozjel jsem se i já, respektive my, v osobním životě. Pár dnů před startem se mi narodil syn Alex. Toto symbolické etapové stříbro bych chtěl věnovat jemu a také jeho úžasné mamince. I když jsem mu chtěl vybojovat zlato (a že bylo sakra blízko), věřím, že ještě chvíli počká a že se nám to s Královnou podaří." Třeba to bude hned v pondělí.

Další mají problémy

Zatímco Loprais zvládnul nedělní etapu na výbornou, Martin Kolomý - další muž, který chce být v kategorii kamionů hodně vysoko, měl problémy. Během cesty mu shořela zadní pneumatika, později zase po jednom skoku prasknul chladič řízení. A byť hned ze začátku ztratil 36 minut, říká: "Nemá smysl zoufat. První etapa byla spíš seznamovací, takže vůbec nelze dělat jakékoli závěry. Jelo se mi úžasně, auto fungovalo, tak věřím, že ztrátu dokážeme stáhnout."

Trable ale potkaly i dakarskou legendu Josefa Macháčka, který letos vyměnil čtyřkolku za dvoumístnou buginu. Během cesty mu zkolaboval alternátor, následně se vybila baterka a on musel být do bivaku dotáhnut se ztrátou pěti a půl hodin. Navíc vyfasoval ještě hodinovou penalizaci. V kategorii automobilů je tak zatím poslední a na předposledního ztrácí 50 minut.

Autor:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze