Jedenáctidílný seriál odstartuje v neděli v nizozemském Zandvoortu, druhý díl se pojede o dva týdny později 14. října v Brně. Pokračování seriálu, který má za sebou dva ročníky, se nerodilo snadno.
Dvakrát se změnil majoritní akcionář soutěže, jejíž osud byl hodně nejistý. S účastí váhal i český tým. "Dlouho jsme to zvažovali. Nechtěli jsme ale tuto sérii poškodit, neboť naším rozhodnutím se řídila spousta dalších týmů," řekl novinářům manažer Charouz.
Role hlavního pilota českého týmu připadla Eriku Janišovi, který vystřídá Engeho, jenž absolvoval tento seriál společně s Jaroslavem Janišem v minulých sezonách. "Rozhodli jsme se dát přednost mladému jezdci," uvedl Charouz.
Erik Janiš příliš velké zkušenosti s formulovým vozem zatím nemá. V minulosti závodil v německé formuli BMW a letos si vyzkoušel formuli Masters v rámci mistrovství světa cestovních vozů, kde hned v prvním závodě zazářil.
Dlouho vedl, v závěru ale odstoupil kvůli poruše. Větší část dosavadní kariéry strávil za volantem cestovních vozů.
'
"Změna formule za cestovní vůz mi dosud nikdy nedělala problémy," uvedl Erik Janiš.
O víkendu skončil třetí společně s Jaromírem Jiříkem v závodě seriálu GT3 v Brně, kde s vozem Lamborghini zajel svůj osobní rekord na Masarykově okruhu časem 2:02,7 minuty. Dnes dopoledne usedl za volant formule 3000 a vytvořil si absolutní brněnský rekord 1:49,7.
"Je to sice úplně jiný vůz, rychle jsem si však zvykl. Nejnáročnější je naučit se plně využít brzdy," řekl Janiš, který přiznává, že seriál A1 Grand Prix pro něj bude něčím zcela novým.
"Doposud jsem nikdy neměl šanci si vyzkoušet tak silný vůz. S tímto autem nemám dostatek zkušeností, ale udělám všechno pro to, abych je co nejrychleji získal. Doufám, že mi pomohou bratr Jarek a Tomáš Enge a společně dokážeme vůz optimálně naladit," dodal.
Nová formule A1 v českých barvách byla představena v Brně. Jako hlavní pilot s ní pojede Erik Janiš. |