Většina evropských tratí je pro továrního jezdec turínského Fiatu neznámou, přesto se v průběžném hodnocení drží na 2. příčce. Při víkendové Barum rallye Zlín, která je 6. podnikem devítidílného seriálu, chce snížit 12bodovou ztrátu na lídra Travagliu.
"V Česku jsem poprvé, přesto o soutěži něco vím," poznamenal Basso, který přijel do Zlína jako první ze zahraničních účastníků. "Od jezdců, kteří tady už startovali, jsem se dozvěděl, že mě čeká rychlá trať, která místy obsahuje šotolinu," dodal.
Na Barum rally vás čeká premiéra, stejné je to s vaší účastí v evropském šampionátu. Cítíte proti vašim rivalům velký handicap?
Pochopitelně je to pro mě těžší než pro Travagliu a Jean-Josepha. Ale můj vůz Fiat Punto S1600 je velmi dobrý, stoprocentně mu věřím. Zmenšuje ztrátu, kterou na své soupeře mám.
Znamená to, že fiat je momentálně lepší než Renault Clio S1600, který využívá konkurence?
Těžko říct, které auto je lepší nebo horší. Každý model kategorie S1600 je na vrcholu, rozdíl mezi nimi je nepatrný.
Proč jste se vůbec rozhodl závodit v mistrovství Evropy?
Nabídlo mi to vedení Fiatu, rád jsem přijal. Na rozdíl od italského mistrovství zažívám jiný příběh. Největší rozdíl je v tom, že všechny soutěže v Evropě jsou pro mě nové a já pokaždé bojuji proti jiným pilotům. Nedá se říct, který seriál je těžší. Oba jsou náročné. Liší se ovšem v konkurenci. V Itálii spolu bojuje osm či devět pilotů, v Evropě jen tři.
Z 2. místa ztrácíte na vedoucího Travagliu 12 bodů. Věříte, že ho ještě můžete v konečném pořadí přeskočit?
Samozřejmě, stát se může všechno. Stačilo jen, abych dokončil Madeiru a byl jsem na prvním místě. (Basso v minulém dílu mistrovství Evropy suverénně vedl, ale na posledním testu ho o prvenství připravila závada elektroniky - pozn. aut.) Takže když při mně bude stát štěstí, mohlo by se to podařit.
Budete o vítězství na Barum rally Zlín bojovat pouze s vašimi evropskými konkurenty, nebo se do bitvy zapojí také tuzemští piloti?
Všichni tři budeme bojovat o vítězství. Doufám, že nakonec se budu radovat já. Ale počítám s tím, že někteří čeští jezdci mohou být vepředu a můžou nám dělat problémy. Ale konkrétní jména vám neřeknu, protože domácí jezdce neznám.
Rychlostní zkoušky na Zlínsku se v posledních letech téměř nemění. Vy jste jediným jezdcem ze špičky, který je vůbec nezná. Cítíte to jako velkou nevýhodu?
Samozřejmě, je to nevýhoda. Ale například v Bulharsku to bylo podobné. Celá soutěž pro mě byla nová, přesto jsem zvítězil. Tady se budu pokoušet o to samé. Jen budeme muset při zkušebním testu hodně pracovat na tom, abychom auto ideálně nastavili. Zdejší podmínky jsou totiž úplně odlišné od hladkého asfaltu na Madeiře, kde jsme závodili naposled.
V mistrovství Evropy jsou zakázány nejsilnější vozy WRC, proto nepojedou ani ve Zlíně. Řada českých fanoušků je z toho velmi zklamaná. Co si o tomto problému myslíte?
Nejsem rád, že jsou vozy WRC zakázány v mistrovství Evropy. Byl bych radši, kdyby mohly jet. Ale je lepší, že tady nebudou. Pokud by se objevily jenom ve Zlíně, výsledky by se tím znehodnotily.