IRL se silnými japonskými spojenci
S touto novinkou souvisí i další zpráva, týkající se automobilového giganta Honda. Vedení Honda Performance Developmentu, které je zodpovědné za sportovní aktivity Japonců v Americe, rozhodlo, že od sezony 2003 nastoupí vedle Toyoty, GM a Nissanu jako čtvrtý výrobce motorů v IRL. Ale nejen to. Šéf HPD, Robert Clarke, se do IRL ssebou snaží přetáhnout i své špičkové zákazníky z CART, v čele s týmem Green.
"Hovoříme s několika týmy z IRL, ale i s našimi partnery z CART. Nabízíme jim přestup do IRL s naší plnou podporou." prozrazuje Clarke. Mimo toho nadobro vyloučil návrat do CART. Výrobce motorů , firma Illmor, který bude pro Hondu nové agregáty stavět, má ale volnou ruku: pokud najde zákazníky z CART, smí tyto motory pod vlastním jménem i prodávat.
CART brzy bez účastníků?
Odchod těchto týmů by byl pro sérii CART neprosto smrtelným. Promotérům jednotlivých závodů CART totiž garantuje minimálně 18 vozů a současné pole jich čítá již jen 19. A i to jen díky triku, se kterým se možná brzy setkáme i ve formuli 1: Tým PWR (dříve PacWest) chtěl již nasazovat jen jeden vůz s mladým Dixonem. Toyota však zařídila, že Dixon v Milwaukee seděl ve třetí Lole týmu Ganassi. Očekávalo se, že PWR tedy nastoupí opět s propuštěným Serviou a pole udrží sílu 20ti vozů. PWR však svůj jediný vůz nenasadil.
Kdo dodá CART motory?
Dalším vážným trápením CART je dosud nevyjasněná situace kolem dodavatelů motorů od příštího roku. Jistí jsou zatím jen dva zájemci. Cosworth, jejichž motor již pokusně běží a Judd s projektem, kterému dá své jméno a finance britská automobilka MG. Angažmá Toyoty, která chtěla zásobit 8 vozů, je najednou nenejvýš nejisté. Japonci si totiž uvědomili, že tančit na obou svatbách (IRL a CART) by je mohlo až příliš rozptýlit. "Naše aktivity v CART ještě nejsou jisté. Rozhodout musíme do července." komentuje situaci Les Unger, šéf prodeje Toyoty v severní Americe.
Nový president CART, Chris Pook, na sebe vzal nemalou úlohu, když se rozhodl zachránit tuto dříve vzkvétající sérii. Zatím se mu nepodařilo přivodit pozitivní zvrat, ba naopak: pokud se nahoře uvedené negativní alternativy stanou realitou, nebude jeho šampionát existovat už od příštího roku...
K malému překvapení došlo, když IRL představilo svého třetího výrobce chassis pro příští sezonu. Nebude jím totiž favorizovaný britský Lola, ale malá, americká firma MK Racing. MK Racing patří německému expatriotovi a dřívějšímu řediteli sportovního oddělení Forda, Michaelovi Kranefussovi.