Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Button v další vítězství nevěří, tropické klima McLarenu nesvědčí

Před rokem ukončila Velkou cenu Malasjie tropická bouře. Na fotografii Nico Rosberg, tehdy ještě jezdec Williamsu. | foto: Reuters

1 2010
Mistr světa Jenson Button bude o víkendu obhajovat prvenství ve Velké ceně Malajsie, navzdory vítězství v předchozí australské Grand Prix se ale britský pilot McLarenu do role favorita nestaví. Okruh v Sepangu s členitým profilem a tradičně tropické klima by neměly McLarenu svědčit.

"I přes senzační triumf v Melbourne, který v nás probudil novou motivaci, víme, že Sepang našemu autu nesedí tolik jako ostatním. Jsem ale přesvědčený, že budeme bojovat o stupně vítězů, nebo přinejmenším budeme v jejím dosahu," uvedl Button, po dvou závodech třetí muž průběžného pořadí.

Dále čtěte: Členitý okruh v Malajsii slibuje zajímavou podívanou

Před ním jsou jen oba piloti zatím nejúspěšnější stáje úvodu sezony Ferrari. O dva body více má Felipe Massa, který jako jediný dokázal v Bahrajnu i Austrálii dojet na stupních vítězů, byť na výhru zatím po návratu po vážném zranění hlavy čeká.

Vede exmistr světa Fernando Alonso, který má o další čtyři body více a bude usilovat o své třetí vítězství v Malajsii. Ta předchozí vybojoval v roce 2005 s renaultem a o dva roky později v McLarenu, má tedy šanci triumfovat s třetím týmem.

Schumacher chce na stupně vítězů

Už třikrát vyhrál v Malajsii Němec Michael Schumacher, sedminásobný mistr světa to ale zatím při comebacku v Mercedesu dotáhl maximálně na šesté místo v Bahrajnu. Stejně jako v Austrálii navíc prohrál se svým týmovým kolegou Nikem Rosbergem.

"O tomhle víkendu vyhlížíme stupně vítězů," řekl Schumacher před prvním "domácím" závodem svého nového týmu, který sponzoruje malajská společnost Petronas. Na vítězství to prý ještě není. "Ale nejsme daleko a jsem si jistý, že tady něco dokážeme. I když ve zdejším horku můžeme mít více problémů," dodal opatrně jednačtyřicetiletý pilot, jehož dosavadní výsledky už v médiích stihly vyvolat pochybnosti o správnosti rozhodnutí vrátit se do F1.

Předností Mercedesu je zatím spolehlivost vozů, jeho piloti pokaždé bodovali a týmu patří třetí místo v Poháru konstruktérů za McLarenem.

Naopak na poruchovost zatím žehrá Red Bull, který sice má nejrychlejší auto i skvělého pilota v Sebastianu Vettelovi, německého vicemistra světa ale po dvou kvalifikačních triumfech vždy zradila technika.

"Volant mám pod kontrolou, rukama mu udílím rozkazy. Takové zapalovací svíčce ale bohužel poručit nemohu," litoval Vettel s připomínkou defektu v Bahrajnu, který jej stál propad z prvního na čtvrté místo.

V Melbourne pak odstoupil z vedoucí pozice kvůli závadě na zavěšení kol. Teď už by se rád dočkal vítězství. "Nesedám do auta každé dva týdny proto, abych odkroužil jen pár kol. Druhé nebo třetí místo mi nevoní. Pokud to ta kára vydrží, tak si věřím," prohlásil sebevědomě dvaadvacetiletý talent.

Nedělní start závodu je naplánován na 10:00 SELČ, tedy o hodinu dříve než vloni, kdy byl závod předčasně ukončen kvůli silnému dešti po 32. kole.

Piloti tehdy dostali jen poloviční počet bodů.

Průběžné pořadí MS (po 2 z 19 závodů): 1. Alonso (Šp./Ferrari) 37 b., 2. Massa (Braz./Ferrari) 33, 3. Button 31, 4. Hamilton (oba Brit./McLaren) 23, 5. Rosberg (Něm./Mercedes) 20, 6. Kubica (Pol./Renault) 18.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze