Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Buginám vévodili Bartoš a domácí

3 2000
N o v á P a k a - Status mistrovství Evropy autokrosařů jako neoficiálního českého šampionátu potvrdil pátý závod v novopacké Štikovské rokli. V divizi speciálních bugin obsadili stupně vítězů výhradně domácí jezdci. "Autokros šel u nás v posledních letech rapidně nahoru, kdežto Evropa zaspala," míní Petr Bartoš, který po deseti letech v Nové Pace zopakoval vítězství svého otce Jiřího, jenž se v roce 1990 stal i evropským mistrem.

"Samozřejmě, že titul se po dnešku stal jediným mým cílem. Táta je v ohrožení," pravil Bartoš. Ve třídě 3500 ccm startovali jen čtyři zahraniční jezdci. Kvůli zničeným motorům z minulého závodu chyběli Francouz Warnier i Němec Ebeler. Němci navíc včera měli národní závody. "S mistrovstvím Evropy se musí něco stát. Převaha Čechů je sice hezká, ale šampionát je devalvován," konstatoval generální sekretář Federace automobilového sportu Radovan Novák.

Nejlepší postavení na startu finále měl veterán Jaroslav Hošek, vítěz všech tří rozjížděk, ale limitoval ho motor běžící jen na tři válce. Do první zatáčky pod kopcem se nejlíp nacpal Bartoš a jasné vedení uhájil.

Penalizován pěti vteřinami byl Milan Stárek, který se měl dostat před Hoška v době, kdy žluté vlajky signalizovaly zákaz předjíždění. "Měl jsem nový motor, před finále jsme vyměnili spojku a věděl jsem, že buď vyhraju, nebo nedojedu. Nic hezčího než vyhrát v Pace už není," dodal Bartoš junior, který letos vyhrál už druhý evropský závod, a navíc suverénně vede domácí mistrovství. K vítězství mezi šestnáctistovkami se probil novopacký jezdec Václav Fejfar. Vyjížděl z prvního místa, ale po startu se kolem něho přehnal Němec Wöhler. Ten držel zdánlivě neotřesitelný náskok, jenže v nejvyšším bodě trati dostal smyk, trefil svodidla a prorazil gumu. Fejfar ho vzápětí předjel a mezi pěti tisíci diváky vyvolal bouři nadšení. "Na prvenství to moc nevypadalo, ale soupeřova chyba všechno změnila," hodnotil Fejfar, vítěz všech rozjížděk a vedoucí jezdec průběžného evropského pořadí.

Finálové výsledky, divize III, do 3500 ccm:
1. Bartoš (Ford), 2. Švábenský (Renault), 3. Šoltys (Tatra), 4. Dvořák (Ford), 5. L. Ribeiro (Audi), 6. Stárek (Tatra)... 9. Hošek (Ford). Celkově: 1. Stárek 75, 2. Bartoš 72, 3. Dvořák 67, 4. Hošek 63.

Do 1600 ccm: 1. Fejfar (VW), 2. Turek (Škoda), 3. Bartášek (Škoda Octavia), 4. Vincendau (Fr., Citroën), 5. Wöhler (Něm., Opel), 6. Kalenský (Audi). Celkově: 1. Fejfar 64, 2. Bartášek 62, 3. Wöhler 59,5.

Juniorbuggy: 1. A. Hrdinka, 2. T. Hrdinka ml., 3. Nosálek.

Divize I: 1. U. Traubergs (Ford Escort), 2. Zebergs (Toyota Corolla), 3. I. Traubergs (všichni Lot., Ford Escort), 4. Brožek (Ford Escort WRC). Celkově: 1. U. Traubergs 63,5, 2. Dambis (Lot.) 57, 3. Brožek 50.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze