Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Buggyra má nového konstruktéra a chystá další rekordní zápis

Buggyra testuje v Mostě | foto: iDNES.cz

11 2010
Deset let činnosti oslaví trucková stáj Buggyra útokem na další rekordní zápis. Obhájci titulu evropských šampionů z posledních tří let z Roudnice nad Labem připravují pro novou sezonu nový vůz s řadou změn a ještě před jejím začátkem by rádi vylepšili listinu světových rekordů, v níž už sami drží několik záznamů.

Tým se na nový útok v dosud nespecifikované disciplíně chystá už bez bývalého technického ředitele Maria Kresse, kterého ve funkci hlavního konstruktéra nahradil současný první týmový jezdec David Vršecký.

Buggyra v posledních třech letech ovládla svět nejsilnějších závodních okruhových vozů. V roce 2007 slavil titul Markus Bösiger, v dalších letech jeho kolega Vršecký. O svůj primát by však nechtěli přijít ani v letošním šampionátu, který odstartuje neobvykle až na konci května. I proto už asi v dubnu vyrazí Buggyra překonat další rekordní zápis, ovšem zatím tají, v které disciplíně.

Sportovní ředitel týmu Jan Kalivoda dnes pro ČTK pouze připustil, že své plány odtajní počátkem března. "Máme jasnou představu, kterou ale zatím nemíníme prezentovat na veřejnosti. Zatím probíhají předběžná jednání s majiteli okruhů," uvedl manažer, podle kterého volba asi padne na zahraniční okruh poblíž hranic.

Vršecký se do listiny motoristických světových rekordů zapsal se svým tahačem již dvakrát. Je držitelem absolutního světového rychlostního rekordu (281,723 km/h) a drží také rychlostní rekord na jeden kilometr s pevným startem (171,878 km/h). Dá se tedy očekávat, že nynější rekordní pokus bude v jiné disciplíně.

Důležitou podmínkou pro chystaný rekord bude, aby už byl připraven a dokonale otestován nový závodní vůz pro letošní evropský šampionát. Nové technické podmínky totiž donutily udělat Buggyru řadu změn. "Prioritou je stavba závodního speciálu, ale ještě čekáme na výsledky testů, jejichž termín je kvůli nynějším klimatickým podmínkám zatím neznámý," doplnil Kalivoda.

Na vývoji nového vozu už významně spolupracuje Vršecký nejen ze své pozice jezdce. Na konci roku totiž tým opustil dlouholetý technický ředitel Kress a pilot tak bude sedět na dvou židlích. Nově je také hlavním konstruktérem. "Když nám Mario prozradil svou touhu změnit prostředí, volba Davida byla jednoznačná. Podílel se na vývoji všech vozů jako testovací jezdec a ví o nich prakticky všechno," vysvětlil šéf týmu.

Vršecký se ujal nového úkolu s chutí. "Mario v roli technického ředitele odvedl velký kus práce a měl kolem sebe šikovné lidi, kteří v týmu zůstávají. V průběhu deseti let jsem najel tisíce kilometrů a taky vyhrál pár závodů, takže o autech asi něco málo vím," prohlásil dvojnásobný mistr Evropy a pětinásobný mistr republiky na vodních skútrech.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze