Räikkönen při premiéře nového formátu kvalifikace nedokončil jediné letmé kolo. Prasklo mu zadní zavěšení, a i když dokázal dojet po třech kolech do boxů, na přípravu náhradního stroje nebyl čas.
Ulétlo mu zadní křídlo, na trati zůstaly úlomky z jeho monopostu a kvalifikace musela být na několik minut přerušena.
"Je smutné, že jsem neujel ani jedno kolo," smutnil Kimi. "Náš tým měl připravenou pro nový kvalifikační systém vynikající strategii, a mohl jsem být mezi nejrychlejšími."
Do vlastního závodu bude moci Räikkönen nastoupit s novým motorem a libovolným množstvím paliva, takže v tom bude mít proti vítězům kvalifikace výhodu.
"Samozřejmě není zrovna ideální začínat závod z posledního místa, ale na tomto okruhu existuje pár míst, kde se dá předjíždět. Když jich využiju, mohu si stále vyjet dobrý výsledek," pokračoval loňský vicemistr světa.
Šéf McLarenu Ron Dennis řekl, že jeho auto mělo závadu spodní části zadního zavěšení, která byla způsobena výrobní chybou. Räikkönen nedokončil ani páteční trénink, to ho zase zastavila závada elektroniky.
Kde mohl Räikkönen být, ukázal jeho týmový kolega Juan Pablo Montoya, který se kvalifikoval pátým časem. Při všech trénincích přitom na Fina ztrácel kolem vteřiny na kolo.