Vedení Masarykova okruhu dává přednost větším ziskům z pronájmu areálu ke klubovým tréninkům a jiným akcím, které jsou finančně výhodnější.
"Kalendáři jsme udrželi z prestižních důvodů závod mistrovství světa silničních motocyklů a FIA Grand Turismo společně s ME cestovních vozů. I když si to mnozí nemyslí, tak oba tyto závody jsou prodělečné. Proto jsme sáhli k vyřazení tří závodů z termínového kalendáře," uvedl marketingový ředitel Automotodromu Pavel Hanák.
Hanák poznamenal, že závod evropské formule 3000, kterým měl v Brně loni premiéru, se na okruhu pojede znovu i letos v září.
Masarykův okruh dostává dotaci od města. "Ta ale sotva stačí na pokrytí jedné třetiny nákladů na pořádání mistrovství světa motocyklů. Přitom z této akce má zisk celý region. Nemůžeme si dovolit jít do ztrát. Závody bychom mohli pořádat, pokud bychom dostali větší dotaci," dodal Hanák.
S jeho vysvětlením koresponduje důvod, proč se hned v úvodu sezony nepojede Brněnský drak vrchařů. "Nedohodl jsem se s vedením Masarykova okruhu na obchodních podmínkách za pronájem trati a příslušenství," vysvětlil pořadatel závodu Mičánek.
"V minulých letech jsem dostal od autodromu úlevy a slevy na pronájem a akci také dotoval Autoklub České republiky, který letos na pořádání závodů nepřispívá. Brněnský automotodrom mi na rozdíl od minulých let nezvýhodnil podmínky. Proto je pro mě pořádání závodu za této situace neakceptovatelné," tvrdí Mičánek.
Výhodnější pronájem při jiné akci vyřadil z Masarykova okruhu i automobilový závod o Letní cenu Brna, po jehož organizaci ochotně sáhl mostecký autodrom. "Důvodem zrušení Letní ceny Brna automobilů byla skutečnost, že se nepojede Octavia Cup, a tím je celá akce vysoce ztrátová. Nebyli jsme schopni ji udržet," vysvětlil Hanák.
Podobný osud potkal i druhý motocyklový závod domácího šampionátu, který býval předehrou srpnového mistrovství světa. "Chtěli jsme zařadit druhý závod do Brna v první polovině září.
Dostali jsme ale nabídku až na poslední víkend. Přijmout tento termín vzhledem k nejistému počasí ale bylo dost riskantní," uvedla předsedkyně Svazu silničních závodů Federace motocyklového sportu Dobromila Míková.
Engeho manažer Antonín Charouz volá krátce před startem FIA GT v Brně přátelům, že: "Je tady lidí jako na motorkách." |