Vítězná dvojice zopakoval triumf z prvního závodu v Magny-Cours a je v čele mistrovství. Jejich úspěcha znamená pro vůz poháněný dvanáctiválcem Jaguar první zlato z Brna. V předchozích dvou letech zde vždy vyhrál Chrysler Viper. "Byl to nejlepší závodní víkend jaký jsem kdy zažil," křičel v cíli Campbell-Walter.
Smůlu měli tři expiloti Grand Prix, Francouzi Jean-Pierre Jarier a Olivier Beretta, a jejich krajan Philippe Alliot. Jarier s Berettou odstoupili kvůli utrženému elektrickém kabelu jejich viperu a Alliot, jenž byl v Brně se synem zpěváka Johnnyho Hallydaye Davidem, do závodu ani nenastoupil.
Motor Ferrari 550 Maranello stáje Force One totiž přestal fungovat už ve warm upu a tým, který vede bývalá hvězda F1 Jean-Pierre Jabouille, agregát už nestihl vyměnit.
Ačkoli předchozí závod série v Silverstone byl nevídaně dramatický, brněnský byl ještě poutavější. V absolutním pořadí, i ve skupině slabších aut N-GT, se po celý závod jezdci předjížděli a strkali. Jde přitom o vytrvalostní závod na tři hodiny.
Když Campbell-Walter předjel v nájezdu do posledního kola Gollina, diváci na zaplněných tribunách křičeli a tleskali. To tady ještě nebylo. Návštěva téměř třiceti tisíc diváků je největší od roku 1988, kdy se zde jel závod MS prototypů skupiny C.
Ve třídě N-GT letos poprvé nevyhráli Italové Christian Pescatori a Andrea Montermini na Ferrari 360 Modena. Dojeli druzí za vítězem 24 hodin Le Mans Stephane Ortellim z Francie a mladým Němcem Marcem Liebem na Porsche GT3-R. Lieb jel v mistrovství i v Brně prvně v životě.
Josef Venc, který se do závodního vozu vrátil po roční pauze, hezky rozjel závod, ale pak jeho Porsche GT3-R začalo ztrácet. "Přestal fungovat podvozek," řekl jeho střídač Václav Nimč. Ve třídě N-GT byli desátí, celkově sedmnáctí. Slováci Andy Studenič a Rudolf Machánek s Brňanem Danem Michlem skončili za nimi.
Další domácí jezdec Jan Vonka byl od startu poslední a pak z jeho Porsche GT3-R vytekl olej, takže střídač Michal Dolák se za volant vůbec nedostal. Poslanec slovenského parlamentu, původem Čech Jirko Malchárek skončil s Britem Kelvinem Burtem na dalším porsche sedmý ve třídě a třináctý celkově.
Výsledky, 3. závod FIA Grand Turismo v Brně:
1. Campbell-Walter - Springer, Lister Storm, 85 kol, 2. Christophe Bouchut - David Terrien -2.813, 3. Capellari - Gollin -18.982, 4. Rosenblad - Vosse -44.307, 5. Duez - Babini - 2 kola, 6. Belmondo - Dierick - 2 kola, všichni Chrysler Viper ...17. Nimč - Venc, Porsche GT3-R -6 kol, 18. Machánek - Studenič - D. Michl, Porsche GT3-R -6 kol.
Ital Andrea Piccini, v Brně kolega Tomáše Engeho, čeká s mechaniky v boxech. |
"Uf, bolí mě to záda, ale bylo to dobré," řekl v cíli závodu sportovních prototypů v Brně expilot F1 a vítěz 24h Le Mans Mauro Baldi. |
Dříve jezdil i formuli 1, mnohokrát byl v Brně a je synem slavného herce - Paul Belmondo, závodník a šéf vlastní stáje. |
Francouz Boris Derichebourg po projetí cílem brněnského závodu sportovních prototypů právě zaparkoval svého Courage Judd. Zlobil se, že byl až druhý. |
Engeho manažer Antonín Charouz volá krátce před startem FIA GT v Brně přátelům, že: "Je tady lidí jako na motorkách." |
Modré tovární Lucchini Alfa Romeo Peroniho a Savoldiho vypovědělo během závodu službu a maršálové přesvědčují jezdce, aby odešel a nechal vůz odtáhnout. |
Francouz Didier Cottaz vyskakuje z kokpitu Courage Judd, ve kterém jej vystřídal krajan Boris Derichebourg. Duo dojelo druhé v MS prototypů. |
Dirk Müller na BMW 320i bojuje v Brně s expilotem F1 Nicolou Larinim na tovární Alfě Romeo 156 GTA. |
Tomáš Enge si v Brně povídá s Rickem Rydellem, s nímž za stáj Prodrive startoval ve 24 hodin Le Mans. |
V pátek jezdil Tomáš Enge v bílé kombinéze. "Stájový overal mi přivezou až zítra," řekl jezdec a tak se i stalo. |
Tomáš Enge se vrací na trať poté, co ji kvůli oleji na asfaltu opustil. Motor jeho ferrari je poškozen, jezdec končí. |
Tomáš Enge s Ferrari 550 Maranello týmu BMS v Brně při jarním závodě FIA Grand Turismo. Se stejným typem vozu, ovšem týmu Prodrive, má jet poslední tři závody American Le Mans. |
Tisková konference po Superpoli. Enge je klidný, neboť získal pole position. Brit Jamie Campbell-Walter smutní, protože Čecha nepřekonal. V závodě si to vynahradil. |
Do konce letošního závodu FIA GT v Brně zbývá jen pár minut a o zlatou se přetahují tři vozy. Na snímku je první Gollin (v cíli 3.), Campbell-Walter (1.) a Bouchut (2.) Bitvy silných vozů uvidíd diváci v Brně i napřesrok. |
Fabrizio Giovanardi vede soupeře ve druhém závodě ME cestovních vozů. |
"Finish fuel," řekl jen Fabrizio Gollin, který ztratil první místo ve FIA GT v Brně v posledním kole. |
Jezdci BMW Schnitzer, jmenovci Jörg a Dirk Müllerové, vedou v Brně Alfy Romeo a Volvo Jamese Hansona. |
Dome S 101 Judd, vítezný stroj letošního MS prototypů v Brně, při zastávce v boxech. Do vozu usedl dřívější vítěz 24h Le Mans Jan Lammers. Se stejným vozem pojede v American Le Mans i Milka Duno. |
Švýcar Jean-Denis Deletraz, který jel tři závody F1, odpočívá v brněnských boxech. Byl kolegou Tomáše Engeho a Andrey Picciniho. |
Nicola Larini, poslední Ital, který ve formuli 1 závodil za stáj Ferrari. |
Švýcarka Lilian Brynerové čeká v boxech, až mechanici připraví její Ferrari 550 Maranello. |
Lister Storm poháněný motorem Jaguar ujíždí s Jamie Campbellem-Walterem za volantem Fabrizio Gollinovi. |
Lister Storm dvojice Campbell-Walter/Springer při vítězství ve FIA GT v Brně. Posádka vyhrála i o víkendu na Sicílii. |
Josef Venc jede s porsche Václava Nimče do kopce brněnské dráhy. |
Francouz Olivier Beretta v Brně zaskakoval v týmu Art jako kolega Jean-Pierra Jariera. Na snímku je expilot F1 i šampion FIA GT během tréninku, kdy odstoupil kvůli poruše spojky Chrysleru Viper. |
Vlevo Jamie Campbell-Walter, vpravo jeho vítězný kolega Nicolaus Springer dovádí s druhým Christophe Bouchutem. |
Schwantzova zatáčka Masarykova okruhu znamenala konec pro Ferrari 360 Modena týmu JMB i Ferrari 550 Maranello stáje BMS s Lilian Brynerovou v kokpitu. Kvůli této situaci vyjel na trať safety car. |
Start závodu FIA GT v Brně. Enge jede první vlevo. |
Josef Venc s Porsche GT3-RS při závodě FIA Grand Turismo v Brně 2002. |