Souboj těchto dvou pilotů ozdobil celou soutěž, která měřila tři sta kilometrů a byla protkána osmi rychlostními zkouškami o celkové délce 75 kilometrů.
Pech zvítězil v pěti rychlostních zkouškách, Štěpán Vojtěch dominoval ve dvou a ve zbývající se oba jezdci stejným časem o prvenství podělili.
Pech byl v čele absolutní klasifikace v úvodních třech erzetách, v nejdelší "tišnovské" dominoval Štěpán Vojtěch, jenž získal na Pecha náskok 6,2 sekundy. Karta se obrátila po sedmém testu, kdy se vrátil na první místo Pech a už je udržel.
"Po celý závod jsme sváděli velmi tuhou bitvu. Rozhodla Štěpánova chyba v zatáčce v poslední rychlostní zkoušce. V průběhu celé soutěže jsme neměli žádné problémy, ani krizi," uvedl vítězný Pech. Štěpán Vojtěch dojel do cíle s pomačkanou levou stranou vozu.
"Na kvalitním asfaltu jsem dobržďoval v poslední rychlostní zkoušce před zatáčkou a bohužel, auto bylo příliš rychlé, takže jsme lehce havarovali. Je to škoda, neboť souboj o prvenství mohl být zajímavější," poznamenal Štěpán Vojtěch.
Jeho bratr Tomáš po havárii v rallye Tatry na Slovensku dal na poslední chvíli do pořádku svůj poškozený vůz a odvedl v Brně spolehlivý výkon, který mu stačil na třetí místo.
Z uchazečů o přední umístění vypadl kvůli poruše spojky v sedmé rychlostní zkoušce Daniel Landa a porucha vyřadila předčasně z boje i dalšího z favoritů Jiřího Volfa s vozem Škoda Octavia WRC.
Výsledky: 1. Pech, Uhel (Ford Focus WRC) 39:14,6, 2. Š. Vojtěch, Ernst (Peugeot 206 WRC) -25,0 3. T. Vojtěch, Fanta (Peugeot 206 WRC) -1:27,3, 4. D. Komárek, Roupec (Mitsubishi Lancer EVO) -2:38,6, 5. Otto, Ottová (Toyota Celica GT) -2:55,2, 6. Peták, Joska (Peugeot 306 Maxi) -3:06,5, 7. Cserhalmi, Krajňák (SR/Mitsubishi Lancer EVO) -3:47,1, 8. Semrád, Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO) -3:57,1.
Průběžný stav mistrovství ČR: 1. Pech 60, 2. T. Vojtěch 43, 3. Š. Vojtěch 39.