Peníze si vezme s sebou
Na bájný závod se přihlásil, ale ve startovní listině ještě zapsaný není. „Jsem domluvený s pořadateli, že přijedu na start, složím zbývající peníze a jedu,“ povídá Bražina. „Chtěl bych si letos poprvé vzít k ruce svého mechanika. A to jsou peníze navíc. Kdyby to nevyšlo, tak pojedu na úspornou verzi. To znamená bez něj.“
Mechanika už má Bražina vyhlédnutého. Je jím zkušený kopřivnický plochodrážník a ledař Jaromír Lach. „Jarda se mnou byl v Africe už loni, autem mě doprovázel až do Maroka. Kdyby to letos vyšlo, byla by to ohromná pomoc.“
Nějaké díly poveze i Loprais
Tu může Bražina opět čekat i od lidí z tatrovek. Karel Loprais mu má na korbě vézt několik náhradních dílů. „S Milanem i Karlem Lopraisovými jsem domluvený, je to ohromná pomoc. Díky tomu nejsem takový střelec jako kluci, kteří z Paříže vystartují jen s batůžkem na zádech.“ Novinkou letošního Dakaru budou noční etapy. To bude zejména pro motorkáře další nebezpečí navíc.
„No, někteří kluci dojížděli etapy v noci už loni, ale já to zatím do cíle stihnul včas,“ usmál se Bražina. Okamžitě však zvážní. „Já s tím moc zkušeností nemám. Ráno se sice kolikrát za tmy vyráží, ale to je chvíle. Jinak jsme v noci jezdili jen krátké a organizované přesuny. Ostrý závod, to bude maso.“
Trénování s lampičkou v garáži
Dá se na noční jízdu v poušti připravit? Bražina říká, že jen částečně. „Asi tak jako na noční opravy motorky. V garáži můžu potmě s lampičkou hodiny a hodiny trénovat, ale přece jen je rozdíl, když mi šroubek spadne na beton nebo do písku. Jsou to maličkosti, ale klíčové. I tohle může rozhodnout závod, na který se připravujete celý rok.“
Motocyklista Oldřich Bražina v cíli oňského ročníku dakarské rallye. |