Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Boss F1 Ecclestone: Nechci vidět Schumachera v takovém stavu

Bernie Ecclestone před Velkou cenou Monaka | foto: AP

4 2015
Nikdy to nebyli úplně blízcí přátelé. Spíš dvě velké osobnosti formule 1, které se vzájemně respektovaly a bez kterých by současná F1 nebyla taková, jaká je. Na druhou stranu ale na mnohých závodech si Bernie Ecclestone, boss F1, a Michael Schumacher společně zahráli vrhcáby. I proto překvapí, že Ecclestone Schumachera za poslední rok a půl, kdy se zotavuje z vážné nehody na lyžích, ani jednou nenavštívil.

Ani v nemocnici v Grenoblu, kde na jednotce intenzivní péče trávil první kritické měsíce. Ani teď v Schumacherově rezidenci ve Švýcarsku, kde pod profesionálním dohledem probíhá další fáze jeho rehabilitace.

Proč? Proč se Ecclestone neodhodlal ani k diplomatické návštěvě? „Nechci ho takhle vidět! Chci si pamatovat Michaela, jaký byl. A tak ho chci taky tak vidět,“ odpověděl Ecclestone v magazínu F1Racing na dotaz jednoho švédského čtenáře. Mr. E., jak se 84letému muži, který stvořil moderní formuli 1 přezdívá, odpovídal v magazínu i na další čtenářské dotazy.

Tady jsou ty nejzajímavější.

Kdy odejdete do důchodu?
Nemám zdání. Stane se tak, až budu cítit, že svou práci nemohu dělat pořádně.

Jaký závod byste chtěl zpět do kalendáře?
Skvělý závod byl vždycky v Argentině. Tamní lidi byli skvělí a milovali motorsport. Jinak nevím, koho bych chtěl zpět. Nevzpomínám si na žádný závod, který jsme ztratili, a přál bych si jeho návrat. Ale fajn by bylo jezdit - a to nejen z historického důvodu - ve Francii, kdyby to tam fungovalo. Na druhou stranu jsme mistrovství světa, zatímco dřív jsme byli jen mistrovstvím Evropy.

Přál byste si návrat deseti či osmiválcových motorů?
Kéž by se tak stalo, protože jsme se jich nikdy neměli zbavovat! Dnes už vlastně nemáme ani motory, ale pohonné jednotky, které s auty nemají nic společného a nikdy ani nebudou v normálních autech použity. Teď už to není opravdová F1, protože věci jako KERS normální lidi příliš nezajímají. Je to jako byste šli večer na balet a najednou viděli, že děvčata mají běžeckou obuv. Byli byste překvapení, šokovaní, protože by to nebylo to, co jste očekávali.

Kdo byl váš oblíbený pilot historie?
Jochen Rindt. K tomu jsem měl opravdu blízko (Ecclestone byl jeho manažer). A pak je tu ještě jeden jezdec, který u lidí nemá takové uznání, jaké by si zasloužil. Je jím Alain Prost. Fanoušci o něm nikdy nemluví, vždy opakují, že Ayrton Senna byl super, super, super. Stejně tak Michael Schumacher. Ale na Alaina neprávem zapomínají.

Co říkáte na Vettelův přestup do Ferrari?
Udělal v tuto chvíli velmi správnou věc.

Kdo by byl - s ohledem na popularitu F1 - v současnosti nejlepším šampionem?
Lewis Hamilton. Nepochybně! Má velké množství různých fanoušků, velmi široké a odlišné publikum než ostatní jezdci. Takže je to ten nejlepší šampion, kterého máme.

Proč F1 není lépe prezentována na sociálních sítích? Prý je odmítáte?
Neodmítám je, ale opakuji jednu věc: Nevěřím, že nám pomohou přilákat mladší generaci ke sledování F1. Navzdory tomu, co mi lidi říkají. Nedávno jsem se na sociální sítě díval a neviděl jsem nic, co by bylo atraktivní.

Chtěl byste vidět Flavia Briatoreho zpět v F1? (Bývalý manažer Benettonu a Renaultu byl z F1 vyloučen, neboť se podílel na úmyslné nehodě Nelsona Piqueta v roce 2008).
Chtěl bych, aby se vrátil. Má stále hodně věcí, které může formuli 1 nabídnout.

Za nehodu Schumachera mohla náhoda:

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze