Start, závod o 66. mistra světa začal. „Martin se ještě ptal jak a kudy najíždět do terénu a pak říkal, že to zkusí,“ vyprávěl kouč Bambula. Bína se pak jako had smýkal nepropustnou lavinou soupeřů, v terénu byl najednou pátý, pak i třetí.
„Dostal jsem až na samé čelo závodu a vůbec jsem nechápal jak se mi to mohlo podařit,“ divil se sám. „Nádhera, rozjeté to bylo perfektně,“ liboval si taky Bambula.
Jenže po výběhu schodů Bína upadl a při tom utrhl přehazovačku. S kolem na rameni pak cupital k mechanickému depu pro nové. Ještě to není ztracené, doufal a pospíchal, aby byl co nejdřív zpět v cyklokrosové bitvě.
Mechanici ovšem nevydrželi tlak a vyběhli zoufalému závodníkovi naproti. „Kolo jsem tím pádem vyměnil mimo vymezené území a rozhodčí mě diskvalifikovali,“ vysvětloval Bína. Od odevzdání starého k vyzvednutí nového stroje směl udělat jen tři kroky, jak stojí v pravidlech, jenže předávka byla delší.
A na konci mechanické zóny už na Bínu mával člen jury, že musí okamžitě z kola dolů. Kiks mechanika ho stál nadějně rozjetý závod o titul mistra světa.
„Vůbec se na něj nezlobím, udělal to, co by asi udělal každý. Ale je to naprosto stupidní pravidlo!“ čílil se pak Bína. „Když se stane něco podobného, tak to mnohdy rozhodčí nevidí, ale dnes to posoudili tak, jak to posoudili.“
Český závodník tak podobný konec závod zažil letos už podruhé, v úvodním Světového poháru ve Valkenburgu zase projel depem bez toho, že by vyměnil kolo, nebo si od mechaniků vzal občerstvení, což tehdy v horkém Nizozemsku pravidla povolovala.