Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Belgický jezdec Thiry odpovídal čtenářům

Bruno Thiry, Škoda, Rallye - Bruno Thiry (vpravo) se spolujezdcem Stéphanem Prévotem v cíli Britské rallye 1999. Posádka vyjela nejlepší výsledek Škody v seriálu mistrovství světa v historii - 4. místo. | foto: Archiv

30 2000
P r a h a - Úspěšný, zkušený a spolehlivý závodník, dobrosrdečný muž, kterého vyneslo přátelské vystupování k vrcholu oblíbenosti mezi světovými jezdci rallye - to je Bruno Thiry. Osmatřicetiletého Belgičana angažovala mladoboleslavská Škodovka pro mistrovství světa v automobilových soutěžích. Při on-line rozhovoru mu otázky i odpovědi překládal redaktor iDNES. Jak Thiry řekl při jedné z prvních odpovědí, česky umí zatím jen poděkovat. "Je to nejtěžší jazyk vedle finštiny a čínštiny," zavtipkoval. Odpovědi Bruna Thiryho i jeho spolujezdce Stéphane Prevota si přečtěte zde
BRUNO THIRY
Jezdec Škody pro MS v rallye 2001. Belgičan, 38 let, ženatý, dva synové. Mistr Belgie 1993 a 1994 (Opel a Ford), v mistrovství světa celkově pátý v roce 1994 a šestý v letech 1995 a 96 (Ford). Nejlepší umístění: 2. místo v Rallye Pobřeží slonoviny 1992 (Opel). Za Škodu jel Britskou rallye 1999 a získal jí nejlepší výsledek v MS: 4. místo. Mistr Evropy 2000 třídy F2 (Citroen).
Thiry se tento týden seznamuje s autem i s týmem, za který bude závodit. V úterý zvládl pod Ještědem asi 150 kilometrů, ve středu byl v Německu kvůli úpravě sedačky, ve čtvrtek podepsal smlouvu.

Belgičan měl loni zájem u Škody, po úspěšném vystoupení na Britské rallye, zůstat. Nešlo to. "Pan Janeba mi řekl, že by chtěli pilota, který sebou přinese sponzorské peníze. Já na to O.K., ale já ze sebou žádné sponzory nemám. Teď jsem zpátky. Je to satisfakce."

Továrna dala před rokem přednost Španělu Climentovi. Teď Thiry přichází na jeho místo. V týmu bude přinejmenším rovnocenným partnerem papírové jedničce Arminu Schwarzovi. "Vycházíme spolu dobře. Je výhodou, že mluvím taky německy jako on," říká o novém kolegovi.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze