Tři závodníci zvedali nad hlavu broušený křišťálový pohár pro vítěze Barum rallye Zlín třikrát. V jedenatřicetileté historii se to podařilo Vladimíru Hubáčkovi, Johnu Hauglandovi a Enrico Bertonemu. Letos je může napodobit Roman Kresta. Zatím patří mezi šestici pilotů, kteří ve Zlíně vyhráli dvakrát za sebou.
Šestadvacetiletý Kresta však může všechny legendy trumfnout. Pokud uspěje, získá putovní pohár natrvalo za třetí vítězství v řadě. Továrního jezdce týmu Škoda Motorsport však nečeká jednoduchý závod.
Postaví se proti němu skvělá konkurence. Domácí špičku doplní Ital Travaglia, Poláci Kulig s Kuzajem či Rus Lesnikov. Navíc Kresta má před sebou hektický týden. Ve středu bude v Itálii testovat před soutěží mistrovství světa Rallye Sanremo.
„To, že můžu získat pohár natrvalo, mě nijak zvlášť nemotivuje. Pokud bych o tom příliš uvažoval, dělal bych zbytečné chyby,“ řekl Roman Kresta, který se tradičně představí s navigátorem Janem Tománkem ve voze Škoda Octavia WRC. „K Barumce přistupuju jako ke každému závodu. V přípravě jsme udělali maximum. Teď bude záležet na tom, jak bude fungovat technika a jestli neudělám chybu.“
V noci z úterý na středu odjedete do Itálie, abyste se zúčastnil testu před soutěží mistrovství světa. Je to opravdu nutné?
Šlo to udělal jinak, nemusel jsem vůbec testovat. Ale to jsem nechtěl připustit. Do Itálie jedu z vlastní iniciativy, neboť Rallye Sanremo je velice náročný závod a pro mě i důležitý. Nelze se postavit na start bez jakékoliv přípravy.
Budete mít k dispozici alespoň řidiče, který vás odveze na italskou Riviéru?
Ano, dokonce dva. Odjedeme v noci z úterý na středu, ve středu budu v Itálii testovat. Ve čtvrtek musím být zpátky ve Zlíně, abychom při shakedownu doladili poslední detaily.
Na trénink před Barum rallye vám musí stačit dva dny. Zvládnete to?
Myslím, že bez problémů. Protože tady ve středu nebudu, pořadatelé mi schválili výjimku. Zkoušky, které se trénují ve středu, si projedu dříve. Přitom na mě někdo z organizačního štábu bude dohlížet. Asi abych trénoval poctivě. Ale s tím nemám problémy.
Co vůbec víte o trati?
Jenom něco z dosledu, taky jsem viděl mapky. Některé rychlostní zkoušky vůbec neznám. Přibyly staré úseky, jako třeba Držková, kde jsem nikdy nejel, nebo Rajnochovice, kde už jsem závodil. Řekl bych, že sobotní etapa se vrátí do kolejí starší doby, kdy se jezdívaly náročné rychlostní zkoušky.
A jak hodnotíte konkurenci?
Určitě se pojedeme velmi rychle. Zahraniční jezdci tady budou chtít vyhrát, aby se stali mistry Evropy. Největším soupeřem pochopitelně bude Travaglia. Je to špičkový jezdec s maximální dostupnou technikou, kterou mu zapůjčil Peugeot Sport, aby získal titul mistra Evropy. To svědčí o všem.
Roman Kresta: Konkurence v Barum rallye bude veliká. |