Nejprve kvalitní Evropa
„Věřím, že se nám to podaří. Musíme uspořádat kvalitní dvacítku a pak bombardovat Mezinárodní automobilovou federaci tak dlouho, až to vyjde,“ řekl ředitel Barum rallye Miloslav Regner, který hodlá o mistrovství světa zažádat už pro rok 2003. „Samozřejmě nečekáme, že to bude hned další rok. Jako optimální vidíme horizont pěti let. Ve stejném časovém cyklu jsme získávali koeficient 20.“
Nejde však o příliš troufalý plán? Může se zlínská soutěž rovnat elitním podnikům mistrovství světa? A co zázemí? Není Zlín příliš malé město na tak vrcholný podnik?
„Samozřejmě narážíme na problém, že Zlín je malé město. Chybí například ubytovací kapacity nebo místa na parkování. Ale pokud vím, ze Zlína by mělo být kongresové město, takže možnosti by se zvedly,“ nepřipouští si problémy Regner.
Šéf Škody Janeba myšlence fandí
Jako reálné, ale zároveň nesmírně složité, označil snahy o získání soutěže mistrovství světa manažer továrního týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba.
„Pokud vím, tak existují snahy o vyrovnání šotolinových a asfaltových soutěží. Momentálně převažuje šotolina a Barum rallye má výhodu v tom, že se jede na asfaltu. Ale získání mistrovství světa není jednoduchou záležitostí. Je nutné docílit standardů, které vyžaduje FIA,“ řekl Pavel Janeba.
Přeje si, aby se v Česku mistrovství světa konal. V minulosti sám o jeho o získání usiloval. „Před dvěma lety, kdy ze seriálu vypadávala Čína, jsem se o to zajímal. Dostal jsem odpověď, že ze strany národní autoklubu není žádný zájem, aby se u nás mistrovství světa uskutečnilo.“
Promotér chce zvýšit počet soutěží
Sledovanost mistrovství světa v rallye stoupá, seriál je stále atraktivnější. Hlavní promotér mistrovství David Richards se netají tím, že chce zvýšit počet soutěží ze současných čtrnácti. Proto se objevuje stále víc zájemců, kteří mají zájem hostit jeden ze závodů.
Přihlásily se například Mexiko, Spojené státy, Kanada, Turecko nebo Polsko. Ve srovnání s takovými zeměmi se Česká republika jeví jako chudý příbuzný. Ale situace nemusí být beznadějná. Například japonští výrobci berou Česko jako základnu pro svou expanzi do střední a východní Evropy. A nejenom oni.
„Určitě bychom se měli podívat na východ Evropy,“ tvrdil v souvislosti s expanzí světové rallye Martin Whitaker, evropský ředitel Ford Racing. Jestli může zlínská soutěž něco nabídnout, tak je to popularita. Letošní Barum rallye navštívilo kolem čtvrt milionu diváků. Tak velký počet se kolikrát nesejde ani na mistrovství světa.