Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Mládí vpřed! Na Barumce se předvedou i nadějní jezdci

Barum Czech Rally je největší automobilová soutěž v Česku. Každoročně přiláká desetitisíce fanoušků (snímek je ze Vsetína-Semetína). | foto: Jan SalačMAFRA

24 2016
V pozadí za bojem o absolutní prvenství bude na Barum Czech Rally Zlín k vidění neméně zajímavá podívaná. Svedou ji jezdci, kteří jsou na začátku kariéry.

Jak může za pár let vypadat mistrovství světa v automobilových soutěžích, naznačí víkendová Barum Czech Rally Zlín. Její součástí je už třetím rokem evropský juniorský šampionát, jehož nejlepší jezdci se pomalu začínají prosazovat na vrcholné scéně.

Šampion z roku 2014 – Francouz Stéphane Lefebvre – závodí se Citroënem DS3 WRC. Na začátku roku s ním dojel pátý v Monte Carlu. A přestože před týdnem vážně havaroval na světové Německé rally, francouzská stáj s ním počítá pro svůj oficiální návrat do mistrovství světa.

Loňský mistr Emil Berqvist ze Švédska závodí rovněž se citroënem, ale s modelem R5. A stříbrný Lotyš Ralfs Sirmacis bojuje ve fabii o medaili v evropském šampionátu. Průběžně je třetí a závodit bude také ve Zlíně.

Jejich vzestup potvrzuje, že vytvoření seriálu bylo dobrým krokem.

„Pro mě je evropský juniorský šampionát jednoznačně nejlepší na kontinentu. To je důvod, proč jsme tady a proč závodíme,“ poznamenal Jörg Schrott, šéf továrního týmu Opel Motorsport, který získal loňský titul a míří za ním také letos. „Loni jako letos jsou k vidění vyrovnané souboje mezi opravdu dobrými mladými jezdci.“

Kopecký dominuje české rally. Změní se to ve Zlíně?

Juniorský seriál je určený pro závodníky mladší 27 let ve vozech kategorie R2 (do 1 600 ccm s jednou poháněnou nápravou, nebo do 1 000 ccm s turbem). Do Zlína dorazí sedm pilotů, protože řada účastníků šampionátu předčasně ukončila sezonu. Většinou po haváriích nedokázali naplnit rozpočet natolik, aby mohli pokračovat.

Seriálu vládne tovární tým Opel, jehož piloti Chris Ingram a Marijan Griebel bojují v modelu Adam R2 o titul. Po čtyřech podnicích ze šesti je dělí 11 bodů, hodnotí se přitom čtyři nejlepší výsledky. Naopak jezdci s konkurenčními peugeoty často chybovali, takže už jsou ze hry.

Brit Ingram sice ani jednou nevyhrál, zato ukazuje stálou formu. Pokaždé vystoupil na stupně vítězů. Griebel vybojoval vítězství v Belgii, ale jednou nedojel. Tito dva by přitom rádi pokračovali ve stopě, kterou prošlapali jejich předchůdci.

„Mým hlavním cílem je udržet vedení v šampionátu. Důležité bude udržet konstantní výkonnost,“ naznačil Ingram, který ve Zlíně závodil už loni.

Ovšem jeho stájový kolega tu byl taky a navíc dopadl lépe. Němec Griebel skončil mezi juniory druhý, zatímco Ingram devátý. „Slibuji, že udělám všechno pro to, aby to s námi Chris měl těžké,“ zareagoval Griebel.

Celkově třetí Němec Julius Tannert a čtvrtý Polák Lukasz Pieniazek, oba rovněž jedoucí s oplem, mají už jen teoretickou šanci na titul. Naopak se budou bránit náporu Dominika Brože. Jediný Čech v seriálu, pilotující Ford Fiesta R2, ztrácí z páté pozice na bronz jen devět bodů. „Na Barumku se moc těším, chci využít domácího prostředí,“ plánuje.







Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze