Zajímá vás Barum rally a nechcete přitom kvůli jejímu sledování vyrážet ze Zlína? V letošním ročníku nejpopulárnější české soutěže, která se uskuteční od 26. do 28. srpna, budete mít další příležitost.
Kromě tradiční páteční zahajovací rychlostní zkoušky, která se jako obvykle pojede přímo v nočních ulicích krajského města, se totiž po dvaceti letech do programu vrátí rychlostní zkouška Maják. Při ní se bude závodit v lesích nad Zlínem.
„Je to náročná erzeta, která bude pro diváky atraktivní. Navíc jsou tam moc pěkná místa na sledování,“ upozornil zlínský jezdec Milan Kneifel. „Ze startovního pole ale nebude moc lidí, kteří by už na Majáku závodili. Možná Václav Arazim a otcové některých současných jezdců,“ usmál se Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Závodění kolem Majáku, které přijde dvakrát na řadu v neděli, bude novinkou také pro Kneifela. Přitom barumky se zúčastní už popatnácté.
„Maják jsem zatím viděl jen jako divák, pamatuju si na něj z posledního ročníku Rallye Valašská zima v roce 1990,“ říká Kneifel závodící s Renaultem Clio R3. „Jezdím kolem Majáku na kole, takže vím, že je tam spravený povrch. Je jenom dobře, že se staré úseky vracejí, protože vím, jak těžce se do itineráře zařazuje něco nového.“
Většina rychlostních zkoušek závodu, který je také letos součástí mistrovství republiky, Evropy a především prestižního seriálu Intercontinental Rally Challenge, dozná oproti minulým ročníkům úprav.
Všech 248 ostrých kilometrů bude například bez retardérů, které nadělaly mnohým jezdcům vminulosti potíže. Významně se navíc zkrátí sobotní závodění na legendárním testu Pindula – z 19 na 13 kilometrů.
„Start bude až za známým skokem. Není totiž jisté, jestli už bude první část úseku po rekonstrukci povrchu připravená,“ vysvětlil ředitel Regner. „To pěkné ale z Pinduly zůstane. Jezdci si navíc možná oddechnou, pro některé byl totiž náročný začátek dost na hraně.“