„Jsem ohromně dojat a šťastný, že mi to zde po smolném loňsku takhle dopadlo,“ jásal Bartoš, jenž před rokem nedokončil první rozjížďku a ve druhé byl třetí.
„Měl jsem stejný cíl, bojovat o bednu a prohnat zdejší evropskou špičku. Děkuji moc lidem, co mě povzbuzovali kolem dráhy, a chci také poděkovat týmu, rodině, prostě všem, co mě sem přijeli podpořit,“ pokračoval 37letý jezdec, který po závodech zamířil na kratší rodinnou dovolenou na Slovensku.
„Potom už zase nastane normální tréninkový proces, protože se blíží další díl českého šampionátu v Kaplici,“ uvedl Bartoš.
Šéfa Orion Racing Teamu Petra Kováře poslední představení jeho zaměstnance přirozeně potěšilo, ale nejzásadnější pro něj bylo, že se Bartoš nezranil. „Bylo to dobré, ale nějak to zase nepřeceňuju,“ prohlásil. „Petr splnil to, s čím do Lokte jel. Už po Petrovicích jsem říkal, že jsem ho takhle dlouho neviděl závodit; teď v tom jenom pokračoval,“ sdělil Kovář.
Zatímco v seriálu MČR a evropském šampionátu EMX Open Bartoš letos jezdí s nadupanou KTM 450, tady si s ohledem na povolenou kubaturu musel vystačit s tréninkovou „dvěstěpadesátkou“.
„Třístovku nechtěl. Tuhle motorku má ‚na doma‘, když je třeba bláto, aby netrpěla ta silnější,“ vysvětlil Kovář.
Pro start v Lokti, který byl vítaným zpestřením letní části sezony, Bartoš potřeboval divokou kartu - a hodně o ni stál.
„Chtěl si užít závodu mistrovství světa, byl v depu, kde se pohybovali ti nejlepší z továrních jezdců, třeba (Slovinec) Tim Gajser. Nasával atmosféru, měl tam kamarády. Pro Petra tohle možná byla poslední šance, protože příští rok už třístovky v programu Grand Prix nejsou,“ poznamenal manažer Kovář.
Po závodě se Bartoš ještě vsedě na motorce podepisoval zástupu příznivců. „Jak to bývá, naši fandili tomu, kdo jel vpředu, a to byl Petr. Vůbec je nezajímalo, že to není MS, ale Evropa,“ dodal Kovář.