Už před začátkem sezony úřadující vicemistr Evropy varoval, že jeho budoucnost v mistrovství světa je krajně nejistá. Odhodlal se startovat na úvodních podnicích sezony s tím, že výsledky rozhodnou o dalším programu. Zatím si vede skvěle. Pokaždé skončil sedmý, před ním dojeli pouze tovární jezdci. Přesto není jasné, zda průběžnou sedmou příčku bude bránit celý rok.
„Většinu si platím sám, už to nejde utáhnout,“ posteskl si Baroš, který netrpělivě čeká na příspěvek z Autoklubu České republiky. „Mám slíbené peníze na dopravu. Pokud je dostanu, sezonu dokončím. Pokud ne, skončím.“
Baroš znovu poznává, jak velký rozdíl je mezi tovární a soukromou přípravou. V průběžném pořadí před ním figurují slavná endurová jména, jsou mezi nimi například Finové Salminen a Ahola nebo Angličan Knight. Elitní šestice se ve čtyřech závodech rozdělila prvních šest míst, nikoho mezi sebe nepustila. Baroš dojel hned za nimi. „Na první šestici už ztrácím poměrně hodně. Dostanu se mezi ně pouze v případě, že někdo bude mít technické nebo jiné problémy,“ přiznává Baroš. „Jsou proti mě ve výhodě. Mají lepší motorky i podmínky. Na rozdíl ode mě můžou trénovat pořád.“
Do řecké Kalavrity proto Baroš jede pro body za další dvě sedmá místa. Mnohem výše myslí další skvělý jezdec ze Zlínského kraje Roman Michalík. Na rozdíl od svého krajana využívá továrních výhod italské stáje VOR, v jejich službách bojuje o titul mistra světa ve třídě do 450 ccm. Po závodech ve Španělsku a Portugalsku je druhý ze Švédem Erikssonem. „Udělám všechno pro to, abych se dostal do vedení,“ slíbil Michalík.