Letos bude Kanaďan v Melbourne absolvovat svoji stou velkou cenu. Okruh zná velmi dobře, v roce 1996 zde při svém debutu v F1 dojel na vynikajícím druhém místě. Villeneuve však stále ještě zcela nezapomněl na loňský tragický závod, kdy po vážné havárii utržené kolo z jeho monopostu zabilo traťového komisaře.
"Trať v Melbourne mám velmi rád. Je to těžký a technický okruh s řadou zajímavých okruhů. Je také docela dlouhý, měří přes pět kilometrů.I přesto, že odtud mám mnoho krásných vzpomínek, hodně se mě dotkla loňská tragedie," dodal Villeneuve.
Jeho stájový kolega Olivier Panis také v Austrálii za BAR debutoval a letos na začátku roku spolu s ostatními jezdci stáje absolvoval při testech dohromady 7046 kilometrů. "Předsezónní testy a vlastní tréninkový režim byly těžké, ale zábavné. Od konce sezony jsem měl jen týden volna. Zdá se, že všechna ta těžká práce v zimě se vyplácí, protože auto se nyní chová na trati mnohem lépe. Po technické stránce jsme udělali velký krok kupředu především v průjezdu zatáčkami. Ve voze se cítím jistěji, takže mohu v závodech více přitlačit. Máme také nový motor od Hondy, které od konce loňské sezony vyvinula velké úsilí. Australská trať nepatří mezi mé oblíbené, často zde prší. Okruh je pro závody využíván jen jednou do roka, takže se v pátek vždycky těžko hledá optimální nastavení," sdělil Olivier Panis.
"Bude nám to chvíli trvat než dáme dohromady všechny ingredience potřebné k tomu, abychom byli na absolutní špičce. Je příliš brzy na předpovědi, jak se nám bude tento rok dařit, ale podle mého názoru máme na to prvním třem stájím úspěšně znepříjemňovat život. Jsem přesvědčen, že příští rok budeme získávat první vítězství a v roce 2004 budeme usilovat o titul mistra světa. Jedinou cestou, jak toho cílu dosáhnout, je ještě užší spolupráce s Hondou. Její zástupci sdílejí naši vizi budoucnosti a pro úspěch dělají vše, co je v jejich silách. Ovoce této spolupráce bude během sezony stále patrnější. Stejně tak se prohloubí i naše kooperace s Bridgestone. Jen se silnými partnery se totiž dá dosáhnout velkých úspěchů," dodal šéf stáje Dave Richards.
Francouzský pilot formule 1 ze stáje BAR Olivier Panis testoval 7. ledna na okruhu Montmelo u Barcelony nový vůz Bar04 při prvním tréninku na nadcházející ročník mistrovství světa. |