Rozhodnutí v závodě padlo osmnáct kol před cílem, kdy Alonso z týmu Renault vyjel po závěrečné zastávce v boxech na úrovni dosud vedoucího Michaela Schumachera z Ferrari, v prvních zatáčkách okruhu měl pevnější nervy, nechyboval a dostal se do vedení.
Jezdec Renaultu vyhrál ve formuli 1 celkově již podeváté a obhájil vítězství na pouštním okruhu. Za tři ročníky zde dokázal triumfovat pouze on nebo Michael Schumacher.
Trochu za očekáváním zůstal Jenson Button z Hondy, který stačil pouze na čtvrté místo. Jeho týmový kolega Barrichello vypadl dokonce z bodovaných pozic.
Za pátým místem skončily vozy Williams. Zejména Nico Rosberg předvedl při své první velké ceně kariéry fantastický výkon, když se po nepovedném začátku prodíral vpřed, ještě dvě kola před cílem předjel Kliena a navíc dokázal zajet nejrychlejší kolo závodu!
Poslední bod bral Red Bull díky spolehlivému Klienovi, až za ním skončila dvojka Ferrari Massa. Brazilec spadl po chybě z druhého místa na poslední a na body se už dostat nedokázal.
Alonso zářil už na startu
Po zhasnutí červených světel vyrazil Alonso za čtvrté pozice jako blesk a Michael Schumacher mohl děkovat jen defenzivním manévrům dvojky Massy, že mistr světa neútočil i na jeho pozici.
Po několika zatáčkách si neúnavně útočící jezdec Renaultu s nováčkem ve Ferrari poradil, a vydal se stíhat jedničku týmu z Maranella, která si zatím stihla vybudovat mírný náskok.
Naopak ne zrovna příjemný začátek musel zkousnout třetí muž kvalifikace Button, který nejen že okamžitě sledoval zadní křídlo vzdalujícího se Alonsa, ale nestačil ani na Montoyu s McLarenem a přehnal se kolem něj i týmový kolega Barrichello.
Ale Brit před sebou Barrichella dlouho nenechal. V napínavém souboji se před něj nejdříve protáhl ve druhém kole, ale v další zatáčce se nedokázal udržet na dráze a Barrichello byl zpět. O kolo později si už útok připravil lépe, a vydal se stíhat třetího Montoyu.
Kolumbijec měl v nádrži mnohem více paliva než jezdec Hondy, takže když na něj Button v jedenáctém okruhu zaútočil, nekladl mu příliš velký odpor. Věděl, že jeho chvíle ještě přijdou.
Za prohřešek těsně před startem pykal nový tým Super Aguri, mechanici zůstali na roštu u vozu Judži Ideho déle než povolují pravidla a Japonec musel po sedmém kole projet boxy. Kvůli technickým závadem ale cíl při první velké ceně v životě stejně neviděl. Prapor týmu udržel alespoň poslední v cíli Sató, ztratil však celá čtyři kola.
V úvodní zatáčce dostal smyk Heidfeld z BMW-Sauberu a do první desítky se už vrátit nedokázal. Do boxů na konci prvního kola zamířili Albers z Midlandu a Rosberg z Williamsu, kteří se s Němcem zapletli do kolize. V dalším průběhu závodu je ale čekal zcela rozdílný osud. Zatímco Nizozemec se na dráhu už nevrátil, syn mistra světa Kekeho a loňský šampion série GP2 Rosberg se stal nejrychlejším jezdcem na trati.
Chybující Massa málem sestřelil Alonsa
V 15. kole vedl Schumacher před Alonsem již o sedm vteřin, a na záda se mu přilepil Felipa Massa. Ten svou pomoc jedničce Ferrari málem dotáhl k dokonalosti, když nezvládl brždění do úvodní zatáčky, roztočil monopost do hodin, a Alonso měl obrovské štěstí, že ho nesetřelil z dráhy.
Brazilec musel ke kontrole vozu a výměně pneumatik do boxů, kde měli mechanici Ferrari nečekané problémy s výměnou kola, což ho stálo více než půl minuty. Z chvostu startovního pole se už stihl do cíle vypracovat pouze na devátou, první nebodovanou pozici.
Po 15. kole vedoucí Schumacher poprvé měnil pneumatiky a spadl na pátou pozici. V 19. okruhu ho následoval Fernando Alonso, a čtyři kola navíc na dráze mu nestačily, aby se posunul před rudý stroj. Protože tankoval už i Button, z vedení se poprvé a naposled v závodě mohl těšit Montoya.
Kolumbijec tankoval o čtyři kola později a spadl až za týmového kolegu Räikkönena, který začal s plnou nádrží z posledního místa, a nekompromisně se dral vpřed. Nevyhnul se několika chybám, přesto byl mnohem rychlejší než sebevědomý Juan Pablo.
Ve 21. kole se loučil s nadějí na zopakování loňského triumfu v úvodním závodě Giancarlo Fisichella. Závada hydrauliky ho odstavila z boje dřív, než mohl ukázat, jestli se dokáže alespoň přiblížit časům týmového kolegy Alonsa. Räikkönen a Coulthard navštívili mechaniky jako poslední ve třicátém kole, což je odsunulo na šestou, respektive devátou příčku.
Vrcholí boj o vítězství
Michael Schumacher s Alonsem ujížděli vpředu všem a chystali se k závěrečnému rozuzlení. Alonso nevyvíjel na zkušenějšího soupeře žádný tlak, věděl, že pojede do boxů později.
Ve 34. kole zamířil Schumacher k mechanikům a Alonso uslyšel ve vysílačce: "Teď jedeš o vítězství, šlápni na to." Jenže opět se ukázalo, jakého geniálního stratéga má Ferrari v Rossu Brawnovi. Jakmile Schumacher zabočil do boxů, před Alonsem se objevila fronta jezdců o kolo zpět, a Alonso nemohl zdaleka tak, jak by chtěl, využít výhody lehkého vozu. Sedminásobný šampion měl dokonce první kolo po návratu z pit lane rychlejší než zoufalý Alonso vpředu.
Takže když o pět okruhů později Alonso tankoval, nikdo netušil, na kterém místě se vrátí na trať. A bylo to přesně na úrovni Schumachera! Kolo na kolo vjeli do první zatáčky, ale Alonso si užíval mírně výhodnější vnitřní stopy, Schumacher v další šikaně lehnce chyboval, a to ho stálo vítězství...
Oba jezdci zajížděli vyrovnané časy, a předjetí nebylo reálné. Schumacher se přiblížil těsně za zadní křídlo Renaultu pouze jednou, ale útok pět kol před cílem na konci nejdelší rovinky nebyl dostatečně razantní. Alonso si jel pro vítězství.
Button na Räikkönena neměl
Souboj o zbývající místo na stupních vítězů se rozuzlil přibližně 15 kol před cílem, když Button zamířil k mechanikům, a díky předchozímu úspěšnému předjížděcímu manévru se dokázal udržet před Montoyou.
Ani jeden z nich ale nestačil na Räikkönena, který dokonale využil strategii jediné zastávky v boxech. Buttonova Honda se sice záhy objevila těsně za Finem, ale prostor k útoku už sebevědomý Brit, který se před velkou cenou chvástal nadějemi na vítězství, nedostal.
Fantastický Rosberg
Devět kol před cílem se z devátým místem nehodlal smířit Nico Rosberg a zaútočil na Coultharda z týmu Red Bull. Souboj na ostří nože v sérii zatáček po cílové rovince pro sebe jasně rozhodl dvacetiletý Němec. Ve své první velké ceně v životě prokázal syn mistra světa pevnější nervy a jistější ruku než skotský veterán formule 1!
Měl také k dispozici rychlejší auto, takže si ještě dvě kola před cílem podal jeho týmového kolegu Kliena a nádavkem přidal nejrychlejší kolo celého závodu! Rosberg potvrdil, že slova o největším talentu od příchodu Alonsa, nebyla mlácením prázdné slámy. Ale Španěl za svou první sezonu (pravda, u Minardi) nezískal jediný bod.
Obrovským zklamáním skončil závod nejen pro Barrichella, ale i pro obě Toyoty, které rychlostí na body jednoduše neměly a pro tým BMW-Sauber. Heidfeld přišel o šance v první zatáčce a Villeneuve se loučil útěkem za hrazení okruhu od monopostu, z jehož zádě šlehaly vysoké plameny způsobené explozí motoru.
Výsledky Velké ceny Bahrajnu 2005:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 1h29:46,205 |
2. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | +1,2456 |
3. | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | +19,360 |
4. | Jenson Button | Velká Británie | Honda | +19,992 |
5. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | +37,048 |
6. | Mark Webber | Austrálie | Williams | +41,932 |
7. | Nico Rosberg | Německo | Williams | +63,043 |
8. | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | +1:06,771 |
9. | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | +1:09,907 |
10. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | +1:15,541 |
11. | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Toro Rosso | +1:25,997 |
12. | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | +1 kolo |
13. | Scott Speed | Spojené státy americké | Toro Rosso | +1 kolo |
14. | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | +1 kolo |
15. | Rubens Barrichello | Brazílie | Honda | +1 kolo |
16. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | +1 kolo |
17. | Tiago Monteiro | Portugalsko | Midland | +2 kola |
18. | Takuma Sató | Japonsko | Super Aguri | +4 kola |
19. | Judži Ide | Japonsko | Super Aguri | +20 kol |
20. | Jacques Villeneuve | Kanada | BMW Sauber | +38 kol |
21. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | +46 kol |
22. | Christijan Albers | Nizozemsko | Midland | +57 kol |
Nejrychlejší kolo: Nico Rosberg - 1 min. 32,408 vt.
Pořadí mistrovství světa jezdců:
POŘADÍ
JMÉNO
STÁT
TÝM
BODY
1
Fernando Alonso
Španělsko
Renault
10
2
Michael Schumacher
Německo
Ferrari
8
3
Kimi Räikkönen
Finsko
McLaren
6
4
Jenson Button
Velká Británie
Honda
5
5
Juan Pablo Montoya
Kolumbie
McLaren
4
6
Mark Webber
Austrálie
Williams
3
7
Nico Rosberg
Německo
Williams
2
8
Christian Klien
Rakousko
Red Bull
1
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ
JMÉNO
STÁT
BODY
1
Renault
Francie
10
2
McLaren
Velká Británie
10
3
Ferrari
Itálie
8
4
Honda
Japonsko
5
5
Williams
Velká Británie
5
6
Red Bull
Rakousko
1
Závod jsme sledovali v on-line reportáži zde