Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Spokojenost. Jsem tam, kde jsem chtěl být, těší Matějovského

Michal Matějovský a jeho BMW 320 SI. | foto: archiv

27 2014
Finále, které obstará poslední závod, ještě může řadu věcí změnit. Přesto při přípravě na něj může mít hradecký automobilový závodník Michal Matějovský čistou hlavu, v mistrovství Evropy cestovních vozů FIA ETCC je totiž před závěrečným podnikem sezony na druhém místě.

„Jsem tam, kde jsem chtěl před sezonou být,“ netají osmadvacetiletý závodník, který v průběžném pořadí seriálu zatím nestačí jen na svého kolegu z týmu Křenek Motorsport Petra Fulína.

Titul vicemistra Evropy je blízko, odpovídá to vašim představám?
Určitě. Když se podíváme na loňskou sezonu, kdy jsem dojel pátý, tak je to znatelný posun. Ale na druhé straně ještě není nic hotového, v Itálii bude v září ve hře hodně bodů.

Legendární okruh přinesl upevnění druhého místa

Automobilový závodník Michal Matějovský je jen krůček od toho, aby se letos stal vicemistrem Evropy cestovních vozů. V předposledním podniku letošního šampionátu, který se jel na legendárním, téměř sedm a půl kilometrů dlouhém okruhu ve Spa Francorchamps, totiž získal třetí nejvyšší počet bodů ze všech jezdců, což mu v průběžném pořadí upevnilo druhou příčku.

„Neudělal jsem žádnou chybu a v každém závodě dojel před svými konkurenty v boji o druhé místo, potěšilo hradeckého závodníka. Ve Spa, kde se jel závod mistrovství Evropy vůbec poprvé, Matějovský nestačil jen na svého stájového kolegu Petra Fulína, který velkou cenu vyhrál s maximálním počtem 23 bodů, a slovenského jezdce Filipa Sládečku. Seriál vyvrcholí na konci září v Itálii, ve finálovém podniku se jde o dvojnásobný počet bodů a je možné jich tam tak získat až 46.

Dokonce tolik, že můžete ohrozit i svého stájového kolegu Petra Fulína. Chystáte se na to?
Takhle to neberu. Petr má velký náskok, ale náš sport je nevyzpytatelný a může se stát cokoliv. Jemu by ale titul vzal jen nějaký fatálně špatný výsledek, nad čímž vůbec nepřemýšlím. Spíš budu rád, když závěrečný závod zvládneme výborně oba.

Takže spíš soustředění na to, abyste udržel druhé místo?
O to se budu hlavně snažit, je to lákavá představa skončit jako tým na prvním a druhém místě.

Dobrou pozici jste si vypracoval nyní na okruhu v belgickém Spa, jak jste si závodní premiéru na něm užil?
Parádně, je to oprávněně legenda. Okruh dlouhý jako blázen, na jedno kolo potřebujete dva a půl minuty, což se vám skoro nikde nestane.
Myslím si, že se mi vyplatilo jet hlavou, výsledek je pro mě dobrý a výchozí pozice pro poslední závod také.

Ten se jede přesně za tři měsíce v Itálii, jak si na okruh v Pergusa věříte?
Loni jsem nebyl úplně spokojený, ale snad jsem za ten rok zase někam pokročil. Jde o starší okruh s některými zvláštnostmi, s kterými je potřeba se vypořádat.

Jak vůbec vyplníte tříměsíční závodní pauzu před finálovým závodem seriálu?
Budu mít povinnosti v týmu Buggyra, který jezdí evropský pohár tahačů. Závodit bych neměl, ale pomáhat ano. A pak si také v létě dám trochu pauzu, využiju ji na svatbu, budu se totiž ženit.







Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze