"Závodnická licence mě opravňuje jen k jízdě mezi startem a cílem na uzavřené trati. Proti starším kolegům mám handicap, protože se svým Saabem 96 Monte Carlo tak nemůžu trénovat," řekla Stará.
Na studentku gymnázia z Brna se řada závodníků dívala zpočátku s despektem, jiní ji ale pomáhali. "Například před závodem si piloti projíždějí trať v civilním automobilu a zjišťují ideální stopu. Někteří mě vezmou s sebou a ještě mi poradí," uvedla.
Dívka se mezi závodníky dostala letos v zimě poté, co vedení závodnické asociace snížilo dolní věkovou hranici na 14 let. Když Kamila stála v březnu s vozem poprvé na startu, nebylo jí ještě 15. Uměla zařadit jen jedničku a dvojku, jak ji to naučil otec na parkovišti.
"Řadit a ovládat vůz jsem se naučila až při soutěži," řekla. A to se ještě v dalších závodech musela potýkat se závadami brzd a spojky. Přesto se pomalu posouvala pořadím kupředu a v červnu už ve slovenské Dobšiné závod středoevropského seriálu vyhrála.
Závodnice dál trénuje na motokárové dráze pro děti a na příští rok plánuje útok na první místo. "Pojedu všechny závody okruhu i v zahraničí a mohlo by se to podařit," říká. I když připouští, že o ni rodiče mají trochu strach, ona sama se nebojí.
"V závodech do vrchu nejsou moc dlouhé rovinky a víc než 120 kilometrů v hodině se jet nedá. Když ale táta stojí u počítače rozhodčích a vidí na monitoru můj dobrý mezičas, křičí, že jezdím moc rychle." Kamila tomu ale nepřikládá velký význam, protože to byl právě otec, který ji k automobilovému sportu přivedl.
Mladá vicemistryně nepřemýšlí o tom, že by se chtěla stát profesionálkou. "Jednak je to nesrovnatelně finančně náročnější a taky chci studovat práva," podotkla Stará.