Královéhradecký závodník Ladislav Brožek se víkendovým druhým místem vyšvihl do čela průběžného pořadí, které bude v posledních třech podnicích seriálu bránit.
"Je to výborná sezona," netají jezdec, který se v evropském šampionátu pohybuje už téměř dvacet let.
Borec novopackého autoklubu z Lužan u Jičína Václav Fejfar zase v této sezoně už tři závody vyhrál. Dokonce poprvé v jeho dlouhé kariéře se mu podařilo triumfovat v obou českých závodech mistrovství Evropy - na začátku července v domácí Nové Pace, nyní v Přerově.
Celkově je čtvrtý, protože v prvních dvou závodech nebodoval. Na Brožka ztrácí 15 bodů.
"Nic jiného než vyhrávat už mi ani teď nezbývá, musím jet naplno," říká o sezoně, kterou začal velmi smolně. Do Portugalska kvůli poruše autobusu vůbec nedojel, ve Španělsku zase rozbil motor a také nebodoval.
Přestože se Brožek nyní může dívat na to, že má před svým soupeřem z kraje v průběžném pořadí po šesti závodech slušný patnáctibodový náskok, ten je ve skutečnosti mnohem menší. Jezdcům se totiž na konci šampionátu škrtne nejhorší výsledek.
Fejfar ví, že jedna nula z počátku sezony půjde pryč. "Ale další výpadek už si nemohu dovolit," uvědomuje si.
U Brožka je zatím nejhorší páté místo a dvanáct bodů z Nové Paky. Když si je odečte, rázem má před Fejfarem jen tříbodový náskok. A podobně na tom jsou druhý Litevec Pleskovac či pátý Rus Soročinskij. Naopak třetí v pořadí, další Rus Kvašnin, kopíruje Fejfarovu bilanci. V prvních dvou závodech nejel a pak začal sbírat velké bodové příděly.
"I když jsou teď až za námi, právě Fejfara a Kvašnina favorizuji," netají lídr šampionátu Brožek. Sám si ale sezonu nesmírně užívá: "Auto jezdí spolehlivě, je to nádherný a vyrovnaný šampionát."
Vyrovnanost je právě v této divizi opravdu nevídaná, vždyť ještě sedmý muž pořadí, český jezdec Jan Bartoš, může reálně pomýšlet na konečné medailové umístění.
"Proto stále i tři závody před koncem tvrdím, že o celkovém pořadí nemá cenu nic vymýšlet," tvrdí Brožek.
Fejfar s ním víceméně souhlasí: "Bude to také o štěstí, komu vydrží technika."
O konečném pořadí evropského šampionátu se bude postupně rozhodovat v Maďarsku, ve Francii a v italské Maggioře.
Oba jezdci vědí o přednostech a úskalích všech tří tratí své. "V Maďarsku jsem ještě nebyl na stupních vítězů, ale snad to protrhneme. Stejně jako se to podařilo loni ve Francii, kde jsem dojel třetí, i když se mi tam předtím nedařilo.
A do Maggiory jsem loni jel s nechutí, protože se mi tam nikdy nedařilo, ale dojel jsem třetí a zalíbilo se mi tam," vypravuje Brožek.
Fejfar na tom je podobně s jedním rozdílem, a tím je Maďarsko. "Startuje se tam na asfaltu, což nemusím, a i trať mě bude trochu znevýhodňovat. Ale Francie a Itálie, tam se mi jezdí dobře," říká.
V maďarském Nyirádu se o další evropské autokrosové body bude závodit už o víkendu, noví mistři Evropy se do historie tohoto sportu zapíší nejpozději za měsíc, přesně 26. září, kdy seriál vyvrcholí v italské Maggioře.
Dosavadní bilance autokrosařů
Václav Fejfar - 4. místo (70 bodů) |