Zkušený jezdec, jenž se stal naposledy evropským králem v roce 2001 ještě v divizi autokrosových speciálů s motory do 1600 ccm, letos opět zůstal kousek pod vrcholem ve třídě TAX takzvaných plechových aut, na které se před několika lety vrhl. Stejně jako loni, kdy skončil rovněž druhý , k tomu si navíc může přidat dvě třetí místa z let 2008 a 2009.
"Určitě jsem vyhrát chtěl, ale Maďar Kárai byl hlavně v závěru sezony o kousek lepší," uvedl autokrosař, který šel o víkendu v italské Maggioře jako jediný z českých jezdců všech tří kategorií do posledního podniku letošního ročníku s nadějí, že titul může získat. Potřeboval k tomu ale získat o šest bodů víc jak dosavadní lídr soutěže Kárai.
Přes urputnou snahu se to ale českému jezdci na jeho oblíbené trati nepodařilo, závod vyhrál italský rallyekrosař Kuijpers, Kárai dojel druhý, Fejfar hned za ním. Pořadí se ale několikrát měnilo, Fejfar byl ve vedení hned po startu, ale neudržel ho. Přesto z Itálie neodjel zklamaný. "Zajeli jsme krásný závod, diváci byli nadšení, bylo vidět, jak v průběhu závodu vstávají a řvou," potěšilo zkušeného českého závodníka.
Přestože Fejfar mohl reálně na zisk titulu pomýšlet, už před odjezdem do Itálie tušil, že bude hodně těžké Káraie z první příčky sesadit. "Neponechal nic náhodě, měl kolem sebe velký realizační tým a bylo to vidět. Musel by mít velkou smůlu a něco nepředvídatelného se mu stát s autem, aby o své vedení v průběžném pořadí přišel," sportovně uznal Fejfar.
Podruhé za sebou tak zůstal kousek pod mistrovským titulem, ale náladu mu to nezkazilo. "Byla to krásná sezona, zajeli jsme výborné závody," potěšilo ho a už plánuje další. "Určitě budu chtít pokračovat, s tím nejde přestat. Navíc se stále nevzdávám myšlenky, že bych s českým autem mohl šampionát vyhrát."